Jelenleg a 35 ezer lakosú Vágbeszterce városa fölött pilléreken átívelő, mintegy 10 kilométeres szakasz befejezési munkálatainál tartanak. Ennek költsége eléri a 300 millió eurót, amiből több mint 200 milliót uniós támogatásból fedeznek. A Zsolna mellé települt dél-koreai Kia autógyártónak eredetileg azt ígérték, hogy 2006-ra elkészül a fővárosig vezető autópálya. Az elmúlt év vége és idén június között egyébként összesen mintegy 50 kilométernyi autópályát vagy gyorsforgalmi utat adnak át Szlovákiában, ezért a például a Pozsonytól a Tátra völgyein át Kassáig vezető sztráda 2010 helyett leghamarabb 2012-ben épülhet meg. A gyorsítás érdekében ppp-konstrukcióban akarnak autópályákat építeni - elsőként a Nyitrát Besztercebányával összekötő 50 kilométeres gyorsforgalmi utat -, ami szakértők szerint igen drágává teszi az építkezéseket. A szlovák helyzet sajátossága, hogy Lubomír Vázny közlekedési miniszter trükkös számlálást vezetett be. Először átadják a fél pályát, bejelentik a kilométereket, majd miután a sztrádaszakaszt kiegészítik, azt további elkészült távként tálalják. A Vázny-féle számolás eredményeként a kormány azt hirdeti, hogy regnálásának négy éve alatt 262 km autópálya készült el, írja a Napi Gazdaság.
Szlovákiában oda-vissza számolnak
A szlovák kormány még a június 12-ei választások előtt, várhatóan május végén át akarja adni a Pozsonyt Zsolnával összekötő autópályát.