3p

A hazai illetve a világ gazdasági életében igen fontos szerepet játszik a szolgáltató szektor. Leegyszerűsítve mondhatnánk, témánk, a szolgáltatásmarketing, lehetővé teszi, hogy minél több szolgáltatást ismerjünk meg, minél gyakorlottabban válasszunk a lehetőségek között. A témával foglalkozott a Kommunikációs Klub április 18-án.

Public Relation: a mi esetünkben szélesebben kell értelmeznünk.
Értelmezésük szerint:
A marketing-tevékenység bizalmi környezetének a megteremtését szolgálja a PR aktivitás: a távhő szolgáltatásról kialakult képet kell, hogy javítsuk, hiszen ez a mi szolgáltatásunk. Egyfajta image-építés, és a korábbi kép megváltoztatása a feladatunk.
Önkormányzati tulajdoni helyzetben vagyunk, energetikai rendszer része vagyunk, árhatóság, - gyakorlatilag minden gazdasági tevékenységünket a politika határozza meg. Ha a kormány más árról határoz, más lesz a versenyhelyzet, más marketing-politikát kell folytatni a piacon. Olyan tényezőktől függünk, amelyekre nincs közvetlen ráhatásunk, tehát a PR és ehhez kapcsolódó lobby-tevékenység élet-halál kérdése egy ilyen cégnél. (Ez persze pl. egy elektromos szolgáltatóra stb. is értendő. A gázhő liberalizáció is hatással van a távhő szolgáltatás versenyhelyzetére.)
Fontos lenne bizonyos jogszabályok megváltoztatása: lobby-tevékenység, és folyamatos, állandó kapcsolattartás, - egyrészt a tulajdonosunkkal, ott lévő politikusokkal, kormányzati szervekkel, a Magyar Energiahivatallal.
Azt gondolom, a menedzsment munkaidejének 80%-át ilyen típusú tevékenység teszi ki.

Egy közszolgáltatónál a média-kapcsolatok kialakítása, ápolása alapvető tevékenység. A sajtóban évenként több mint 500 megjelenésünk van. Nagy része aktív, másik része passzív - igyekszünk minél inkább aktívvá tenni. Befolyásolja a közvéleményt az, hogyan vélekednek az újságírók, milyen cikkek jelennek meg. Ugyanilyen létkérdés-tevékenység a szakmai – és ágazati kapcsolatok ápolása, ami különlegesen fontos. Fontos a vevőkapcsolatok ápolása, a velük való kommunikáció, hiszen ez egy bonyolult szolgáltatás. Az épületen belüli rendszernek millió problémája van, ami egyébként egy lakóközösségé, de ők ezt nem tudják, és nem is tudják kezelni. Így nekünk kell segítenünk, hogy jól tudják használni a rendszert, és az összes problémájukra választ kell adnunk.
Folyamatos kapcsolataink vannak. Egy komoly szegmens a közös képviselő, a másik a többi lakó, a fogyasztói érdek-képviseletek. Rendszeresen fórumokat kell tartanunk, rendkívül sok kiadványt készítünk, megpróbáljuk megteremteni azokat az állandó és folyamatos kommunikációs lehetőségeket amelyek nélkülözhetetlenek, mint pl. ügyfélszolgálati rendszer kiépítése. Amíg az első időkben ezt nem sikerült megvalósítani, addig marketing tevékenységet nem is tudtunk folytatni: a piacon tehát esély nélkül indultunk. A PR tevékenységre mindig is szükség volt, s úgy gondolom, ezután is lesz, de most már nagy örömmel mondhatom, hogy a marketing tevékenység területén is elég komoly, és nagyon szép eredményeket értünk el.”

A cikk második része

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!