Német Attila válasza: egy osztrák, német, amerikai és ausztál cégnél mit lehet a kultúrák különbözőségéről és hasonlóságáról elmondani?
A különböző kultúrákhoz való viszonyunk alapvetően a pszichikai érzéktől függ, - attól, hogy melyik kultúra, kinek mennyire szimpatikus. Pl.: amerikai teljesítménykényszer, munkamódszer stb. – ebben az esetben hasznos amerikaiakkal együtt dolgozni, sokat tudnak segíteni nekünk abban, hogy megpróbálnak magyarítani egy olyan kultúrát, vagy fordítva.
Osztrák, német: hasonlít, de: sokkal jobb az, ha elgondolkodunk önmagunk képességein. Precizitás fokát el tudjuk-e fogadni német szinten? Céghez lojális csak akkor lehet teljes egészében valaki, ha el tudja fogadni azt a kultúrát: ekkor érzi jól magát, és jól tud teljesíteni.
Ausztrál: misztifikált Magyarországon. Náluk egy fontos dolog van: maga az ember. A munka, szabadidő kapcsolatát az ember oldaláról próbálják megközelíteni. A munkastílus az, hogy a szolgáltatásban aktívan részt kell vennünk, bármilyen formában. A nap minden perce azon alapul, hogy maradjak ember, csak azokat csináljam, amitől jól érzem magam. Nem az a fontos, hogy a részvényeseknek pénzt gyártsunk, s éjt nappallá téve dolgozzunk.
A cikk első része
Szolgáltatásmarketing - 2
A hazai illetve a világ gazdasági életében igen fontos szerepet játszik a szolgáltató szektor. Leegyszerűsítve mondhatnánk, témánk, a szolgáltatásmarketing, lehetővé teszi, hogy minél több szolgáltatást ismerjünk meg, minél gyakorlottabban válasszunk a lehetőségek között. A témával foglalkozott a Kommunikációs Klub április 18-án.