Szalay Ferenc úgy vélekedett, hogy a teljes kiépítés után négyszáz embernek és beszállítók sorának munkát adó üzemért folyó versengésben Szolnok a kezdeti hátrányát leküzdötte, és utolérte riválisát, Székesfehérvárt.
A polgármester az üzemtelepítés kapcsán Szolnok melletti érvként említette, hogy a város egyik nagy múltú középiskolájának köszönhetően a gépészeti képzettségű szakemberek száma a térségben az országos átlag felett van. Jelezte azt is, hogy Szolnok körzetében a foglalkoztatottsági mutató és az átlagbér alacsonyabb, mint a székesfehérváriban, így ha a Stadler Szolnok mellett dönt, a munkahelyteremtés okán nagyobb központi támogatásra számíthat. Mindent összevetve több száz
millió forinttal járhat jobban a Stadler, ha a Tisza-parti várost választja - mondta a Szalay Ferenc.
Tájékoztatása szerint az önkormányzat már korábban döntött arról, hogy ipari parkjában tíz hektárnyi területet négyzetméterenként egy euróért 15 évre bérbe ad a svájci cégnek beruházása megvalósításához, amennyiben az teljesíti az üzleti tervében foglaltakat.
A Stadler Rail Group harminc motorvonatot már biztosan leszállít a MÁV számára: az első szerelvények április elején állnak forgalomba. A cég korábban jelezte, egy magyarországi összeszerelő üzem telepítése attól függ, hogy kap-e újabb harmincra, esetleg továbbiakra megrendelést a MÁV Zrt.-től.