2p

A közszolgálati tévék "egyfajta társadalmi integráló szerepet töltenek be", a kereskedelmi tévék pedig a globális és a társadalmi értékek közvetítésében átlaghoz közeli, a demokratikus, kulturális és művelődési értékek átadásában átlag feletti eredményt értek el - mondta Perjés Tamás médiakutatási igazgatóhelyettes a Szonda Ipsos által a Magyar Televízió (MTV) megrendelésére készített kutatást ismertetve.

Néhány újabb adót - így az Echo TV-t, a Hír TV-t és a Magyar ATV-t - nem lehet elhelyezni a kereskedelmi-közszolgálati viszonyrendszerben; "ezek önálló entitásként jelentkeznek" - mondta, megemlítve, hogy különösen a Hír TV esetében magas az adó által hordozott demokratikus értékeket kiemelők aránya.

Eközben e csatorna megítélése osztja meg talán leginkább a közvéleményt, míg a másik két közéleti adó és a kereskedelmi csatornák versenyének harmadik helyezettje, a Viasat3 megítélésében viszonylag kisebb a szóródás - olvasható a kutatás összegzésében, amely "kimagaslónak" minősíti a Duna TV eredményét a globális értékek közvetítésének terén.

Az alapvetően a határon túli magyarságot megszólító adó megítélése igen jó emellett a kulturális területen is, ugyanakkor a demokratikus és művelődési dimenzióban az m1 megelőzi a Dunát, míg "az m2 csatorna kevésbé markánsan jelenik meg a nézők véleményalkotásában".

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!