2p

Annak ellenére, hogy a magyar fogyasztók pesszimistán állnak az ország helyzetéhez, fogyasztási hajlandóságuk magasabb az Európai Unió átlagánál - mondta Lendvai János, a Magyar Cetelem Bank Zrt. elnök-vezérigazgatója kedden a Cetelem 2008-as fogyasztói körképét bemutató sajtótájékoztatón Budapesten.

A 2007 szeptemberében 13 országban, tízezer fő megkérdezésével végzett kutatás rámutat arra, hogy Magyarországon a megtakarítási szándék nagyon alacsony. A megkérdezettek mindössze két százaléka mondta, hogy növeli megtakarításait 2008 első felévében, miközben 59 százalék tervezi, hogy többet költ majd, mint eddig.

A 13 európai ország és Oroszország átlagát nézve a megkérdezettek 7 százaléka véli úgy, hogy növeli megtakarításit, és 35 százalék gondolja úgy, hogy többet fog költeni.

Lendvai János elmondta, hogy az európai fogyasztók "közérzete" egy tízes skálán nézve 5 körül mozog (ez az érték Magyarországon 3,9 volt 2008-ra, míg tavaly 3,7, tavalyelőtt 3,4 volt a mutató), ugyanakkor évről évre minden országban növekvő tendenciát mutat.

A felmérésben résztvevő országok (Belgium, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Portugália, Oroszország, Spanyolország, Szerbia és Szlovákia) fogyasztási szándéka ugrásszerűen emelkedik, de a megtakarítási szándék változatlan.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!