Messze túljutottak az elméleti szakaszon a Daimler és a BMW közötti tárgyalások a közös beszerzést célul kitűző megállapodásról, értesült a CNN Money. A lap úgy tudja, hogy a két cég képviselői most már részletekbe menően és rendszeres időközönként, kéthetente egyeztetnek egymással.
A cél, hogy a közös beszerzés révén révén mindkét cég költséget takarítson meg. Az együttműködés már csak azért is logikus lenne, mivel a két társaság beszállítói sok esetben azonosak.
Nem sérülhet a márkák önállósága
A német médiában időközben szárnyra kaptak olyan hírek is, hogy az együttműködés túlnyúlik majd a közös beszerzésen. Norbert Reithofer, a BMW vezére a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott közelmúltbeli interjúban azonban sietett lehűteni a kedélyeket: szerinte a közös beszerzés is csak egy határig mehet el. A BMW márkát – amelynek értékét a vezető 24 milliárd dollárra becsülte – semmikképpen sem szeretnék "fellazítani", annak önállóságát, épségét nem szabad veszélyeztetni, tette hozzá.
A két dél-németországi autógyár tárgyalásai egyébként már 2008 végén elkezdődtek. A vezetők állítólag már akkor kiemelték: csak olyan megoldásokban gondolkodnak, amelyek nem ártanak a két márkának. A két vállalat egyébként korábban már együttműködött hibrid motorok kifejlesztésében.
Menedzsment Fórum