Nem kell ahhoz nagy képzelőerő, hogy azt feltételezzük, a TV2 vezetői nem ilyen nézőszámokat álmodtak az őszi műsorstruktúrához. A csatorna tavasszal még időnként a 20 százalékos közönségaránnyal is kacérkodott a kereskedelmi célcsoportban, ősszel viszont a történelmi mélypontja közelében tanyázik.
Mindezt úgy, hogy az új időszakra tervezett műsorok többségét "ellőtték". Indultak új sorozatok, visszatértek a sajátgyártású műsorok, és ezek mellett két, celebekre épülő műsor, a Mr és Mrs, illetve az Édes élet is elstartolt. Előbbi kapcsán korábban megírtuk, hogy az előző szériák sokkal jobban rajtoltak (és jobban is teljesítettek), a mostani viszont már a rajtnál beragadt. Más kérdés, hogy a Liptai Klaudia-Till Attila műsorvezető páros fémjelezte program az indulás óta stabil számokat hoz, amelyek természetesen felülmúlják a TV2 gyengécske átlagos közönségarányát. Hasonló tapasztalatok látszódnak a Győzikét is csatasorba állító Édes élet kapcsán. A program ugyan nem tudott csodát tenni, de rendkívül stabilan teljesít, és többnyire minden ötödik néző a híradó után erre kapcsol. Ezzel pedig annyit legalább sikerült elérni, hogy a hétköznap délutánok folyamán legalább látótávolságba került az RTL Klub. Igaz, eddig még nem talált olyan veretes programot a TV2, amely a nagy hátrány ledolgozásában megoldást jelentett volna.
Az őszi szezonban utolsóként bevetett műsornak, a hazai énekeseket ismert előadók jelmezébe bújtató Sztár a sztárban című produkciónak viszont összejött a bravúr. A pénteki debütálás ugyanis 27,1 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban, ezzel piacvezető volt a sávjában, magasan megelőzve a 14,7 százalékig jutó RTL Klubot.
Emellett pénteken csúcsot döntött az Édes élet, a reality műsor pénteki része az eddigi legmagasabb piaci részesedéssel, 22 százalék SHR-rel futott. A Sztárban sztár és az Édes élet kiemelkedő nézettségének köszönhetően pénteken a TV2 volt a legnézettebb csatorna mindamellett, hogy sokan várták az m1 által közvetített Hollandia-Magyarország focimérkőzést is.
Nem esett kétségbe az RTL Klub sem, ahol még olyan gyenge produkciók sem tudtak problémát okozni, mint az igencsak megosztó Vundersőn und Zuperszexi, hiszen utóbbi is remek számokat produkált (27,4%). Az X-Faktor első élő showja szombaton 45,2 százalékos közönségaránnyal nyerte az estét a kereskedelmileg fontos korcsoportban, míg a teljes lakosság körében 1 937 000-en voltak kíváncsiak a műsorra. A vasárnapi X-Faktor nézettsége is nagyon magas volt, a 18-49 éves korosztály 38,2 százaléka (SHR) volt kíváncsi arra, hogy ki esik ki, és ki jut tovább a zenei tehetségkutatóban. A vasárnapi adás nézőszáma volt a héten a legmagasabb (1 966 000 néző a teljes lakosság körében), így ez a műsor áll a múlt heti nézettségi toplista élén. A TV2-n ebben az időben sugárzott amerikai vígjáték csak 14,4 százalékos közönségaránnyal ment.
A fentiek eredményeként a két csatorna között a nyár végén megugró és azóta szélesedő különbség a 41. héten némileg szűkült. A 19-23 óra közötti főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub közönségaránya átlagosan 27,4, míg a TV2-é 13,7 százalék volt főműsoridőben. A dobogóért ezúttal is szoros küzdelem folyt a F+ (6,1% SHR) és a Cool (5,4% SHR) között. A magyar labdarúgó válogatott szánalmas amszterdami teljesítménye a köztévé számain sem tudott érdemlegesen javítani, az M1 csupán a tévét nézők 4,6 százalékát érte el a héten.
mfor.hu