3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az eredetileg meghirdetett időpontban, este fél 9-kor véget ért a ferihegyi sztrájk. A Budapest Airport illetékesei úgy nyilatkoztak, hogy a munkabeszüntetés alatt egyetlen járatot sem kellett törölni. A szakszervezetek ugyanakkor a reptér vezetésének nyílt törvénysértését emlegették, amikor sztrájktörőket állítottak munkába.

Az utasok nem sokat vettek észre a vasárnapi ferihegyi sztrájkból, a reptér üzemeltetője szerint azért, mert megbukott a munkabeszüntetési kezdeményezés, a szakszervezet szerint azonban a munkáltató törvénytelenül és szabálytalanul sztrájktörőkkel helyettesítette a sztrájkolókat.

A Légiközlekedési Egyesült szakszervezet (LESZ) hirdetett négyórás munkabeszüntetést a Malév földi kiszolgáló cégénél, a Malév GH-nál vasárnap délután. Csorba Attila, a LESZ elnöke elégedett volt a sztrájk támogatottságával, amely egyes területeken szerinte megközelítette a 100 százalékot. Kifogásolta azonban a munkáltató "arrogáns" viselkedését, és úgy vélte: a Malév jogszabályt sértett a sztrájktörők alkalmazásával. Csorba Attila nem zárt ki egy újabb, hosszabb idejű és a meghirdetése előtt csak pár órával bejelentett sztrájkot sem, ha továbbra sem tudnak megegyezni a munkáltatóval.

A LESZ közleményében azt hangsúlyozta, hogy a sztrájk a több éve romló helyzet, és a hónapok óta eredménytelen tárgyalások következménye. A dolgozók az utoljára 2006-ban emelt bérek értékvesztéséért szeretnének kompenzációt, és megoldást várnak a hiányzó biztonsági felszerelések és munkaruhák, a használhatatlanná amortizálódott pihenő, öltöző és tisztálkodó helyiségek problémájára. A sztrájkkal azt is üzenik: a jövő januártól tervezett, újabb 20-30 százalékos megvonások lehetetlen helyzetbe hozzák a dolgozókat és családjaikat. A cégvezetés lépései azt jelentenék, hogy a bérek 2010 januárjában reálértéken számolva a 2005-ös szint 60 százalékára csökkennének.

A Malév GH vezetése idén szeptemberben mondta fel a feldarabolt anyacég Malév (jogelőd), a létrehozott leányvállalat Malév GH (jogutód) és a szakszervezetek között született jogutódlási megállapodást, egy évvel annak rendes lejárta előtt. Eközben elmulasztotta a privatizációs szerződésben előírt kötelező egyeztetést is. Ez tovább növelte a bizonytalanságot és az elkeseredést, közölték az érdekképviseletnél.

A munkabeszüntetés első három órája alatt egyetlen járatot sem kellett törölni, vagy amiatt késve indítani. A repülőteret üzemeltető Budapest Airport pedig úgy vélte: kudarcba fulladt a szakszervezet sztrájkkezdeményezése.

Az egyeztetést a felek hétfőn folytatják. A szakszervezet egyebek között 14 százalékos idei, majd jövőre további 20 százalékos béremelési követel, amit Limburger Lóránt, a Malév GH vezérigazgatója teljesíthetetlennek nevezett.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!