1p

Az üdülési csekk szerepét jól mutatja, hogy a 2007-es 30 milliárd forint után 2008-ban közel 41 milliárd forintnyit értékesítettek, mondta el a Napi Gazdaságnak Róna István, a a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.

Miközben a vidéki házak számára kifejezetten előnyös a belföldi turizmus fejlődése, a legnehezebb helyzetben Budapest van, ahol ez kevésbé érvényesül, ezért a Magyar Turizmus Zrt. még több - a "Budapest vendégül várja Magyarországot" kampányhoz hasonló - olyan akciót kíván szervezni, amelynek segítségével több belföldi turista keresi fel Budapestet.

A főváros speciális helyzetben van: a beutazó turizmusból származó szállásdíjbevételek 76 százaléka a budapesti turisztikai régióban realizálódik. Ezért kulcskérdés a külföldi turisták érdeklődésének erősítése is.

A szakember szerint ha nem lesznek sztrájkok és a nemzetközi hírekben is megjelenő demonstrációk, a magyar turizmus 2009-ben is eséllyel pályázhat arra, hogy megfelelő eredményeket érjen el, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!