A brüsszeli gyár vezetése szerint 1500 ember megtarthatja majd a munkáját, és 60-80 ezerre fogják növelni az itt gyártott VW Polók számát. Az üzemben az idei tervek szerint 193 ezer Golfnak és 11 ezer Polónak kellett volna lekerülnie a szállítószalagokról. Az elbocsátásokat az magyarázza, hogy a Volkswagen úgy döntött: a túl nagy kapacitások és a nehéz nyugat-európai piaci helyzet miatt a Golf gyártását Németországra, két ottani gyárára összpontosítja.
A dolgozók felháborodottan fogadták a leépítés hírét, s a Volkswagen minden fogadkozása ellenére úgy gondolják: ez az első lépés a gyár teljes bezárása felé, amely 1500 fővel már nem életképes. Az üzem egyik parkolójában tartott dolgozói nagygyűlés után szerdán mintegy 300 ember a kerület központjába vonult, de nem történt rendbontás. Ugyanakkor a hírek szerint az üzem területén egyesek üvegeket törtek be, s kifosztották a büfét. Ezt a szakszervezeti illetékesek határozottan elítélték, s a nyugalom megőrzésére szólították fel a dolgozókat.
A belga kormányzat időközben az Európai Unióhoz fordult, azt vizsgálva, hogy milyen közösségi alapokból lehetne segíteni az állás nélkül maradókon. A sajtó pedig azt elemezte, hogy a Volkswagen gyárának várható bezárása után milyen sors vár a többi hasonló belgiumi üzemre. (A VW mellett a Fordnak, a Volvónak és az Opelnek van még autó-összeszerelő üzeme az országban.) Egyes szakértők szerint gyászos: az országban tíz éven belül megszűnik majd az autógyártás.