2p

Sztrájk nehezíti a francia vasúti közlekedést elsősorban a főváros környékén és az ország nyugati részén, ahol a mozdonyvezetők munkaidejük rugalmasabbá tételének tervezete ellen tiltakoznak.

A francia állami vasúttársaság (SNCF) a jelenleg deficites teherszállítás és a konkurencia előtt 2010-ben megnyíló személyszállítás átszervezésének keretében kíván a mozdonyvezetők munkafeltételein változtatni és a munkaidő szabályozását rugalmasabbá tenni. A módosítások a napi munkaidő és az egymást követő éjszakai munkaidő meghosszabbítását, valamint a pihenőnapok változtatását érintenék.

A sztrájkot meghirdető két szakszervezet ezt azonban "szociális visszalépésnek tekintik", s ezért szerda este 8 órától péntek reggel 8 óráig hirdettek munkabeszüntetést.

Az SNCF vezetősége szerint a mozdonyvezetők negyven százaléka sztrájkolt csütörtökön: a személyvonatoknak, valamint az ország nyugati és déli részében közlekedő gyorsvasutaknak (TGV) csak a fele indult el, míg keleten és északon a vonatok hetven százaléka menetrendszerűen közlekedett.

A Belgiumba közlekedő Thalys-hálózaton három gyorsvasutat töröltek csütörtökön, és egyet pénteken. A Párizst Londonnal összekötő Eurostart viszont nem érinti a sztrájk.

Nagyobb fennakadások elsősorban a francia fővárosban és elővárosaiban voltak, ahonnan és ahova csak a vonatok fele közlekedett.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!