A szakszervezet határozatlan idejű sztrájkot hirdetett, a MÁV Cargo Zrt. munkavállalói szolidaritási sztrájkkal csatlakoznak.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta, hogy ez idáig a MÁV Zrt. és a MÁV Start Zrt. vezetésével nem sikerült megállapodni a még elégséges szolgáltatásokról, így szerintük február 1-től bárhol káosz alakulhat ki a vasúti közlekedésben.
Hozzátette: a szakszervezet vonalanként 2-2 közlekedő vonatpárhoz járul hozzá a sztrájk ideje alatt.
A tárgyalások csütörtökön délután négy órakor folytatódnak az elégséges szolgáltatásról. A VDSZSZ a három sztrájkban érintett társaságok munkavállalói részére fejenként nettó 250 ezer forint kifizetését követeli a MÁV Cargo Zrt. privatizációs bevételéből.
Ezen felül a 2008. január 1-jén a társaságba vitt MÁV Gépészeti Zrt. és a 2007. július 1-jén kiszervezett MÁV Start Zrt. munkavállalói részére 10 százalékos alapbér-fejlesztést is követelnek, a személyszállítási cég esetében július elsejéig visszamenőlegesen.
Gaskó István hozzátette: az alapbér-fejlesztés a 2008. évi bérfejlesztésen felül értendő, a VDSZSZ a többségben mozdonyvezetőket tömörítő MÁV Trakció Zrt.-nél is kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett a követelés elérése érdekében.
Gaskó István kifejtette, hogy a kiszervezés miatt a MÁV leányvállalatainál dolgozókat 25-30 százalékos kereset veszteség éri, a sztrájk-követelések ezt a veszteséget kompenzálnák.
A Liga elnöke elmondta, hogy a sztrájk megkezdésekor mintegy 2 600 dolgozó (40 százalékuk tagja a VDSZSZ-nek) teljesít szolgálatot a vasúttársaságoknál. Reményét fejezte ki, hogy minél többen csatlakoznak a munkabeszüntetéshez.
Gaskó István szerint a sztrájk-követelések nem túlzóak. A MÁV Start Zrt. és a szakszervezet között már létrejött az egyezség a követelések teljesítéséről, amikor a menedzsment az utolsó pillanatban visszavonta ajánlatát.