A Cinkotai Autóbusz Üzem szakszervezete és a Fürst Autóbusz Szakszervezet által jegyzett dokumentum utal arra, hogy a tervezett járatritkítások a cég alkalmazottait, szakmunkásait és a járművezetők jelenlegi létszámát is veszélyeztetik. Hangsúlyozzák, hogy a paraméterkönyv kapcsán felmerült járatritkítás olyan súlyos kérdés, amely a BKV dolgozói között "mélységes felháborodást váltott és vált ki". A szakszervezetek leszögezik, hogy minden eszközzel meg kívánják akadályozni a minden szakmai alapot nélkülöző döntéseket.
A pesti cinkotai és a budai Fürst buszos szakszervezetek emlékeztetnek arra, hogy már tavaly tiltakoztak az indokolatlan járatritkítások ellen. Felidézik, hogy figyelmeztető sztrájkjuk eredményeként a cégvezetés egyebek közt kötelezettséget vállalt arra, hogy a paraméterkönyv esetleges változtatásával kapcsolatban "minden lényeges információt átad a szakszervezetek részére".
Mivel a cégvezetés vállalásából semmit nem teljesített, ezért a két szakszervezet egyeztető tárgyalásokat kezdeményezett Hagyó Miklós főpolgármester-helyettessel és a BKV megbízott vezérigazgatójával. Kezdeményezésükre semmilyen választ nem kaptak, miközben ismereteik szerint a jövő héten tárgyal a Fővárosi Közgyűlés a paraméterkönyvről - jegyezte meg Nemes Gábor, a cinkotai közlekedési szakszervezet elnöke az MTI kérdésére.
A februári üzemi tanácsi választások kapcsán 32 százalékos reprezentativitást elért szakszervezeti együttműködés képviselője elmondta azt is, hogy nem egyeztettek a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) által április 7-re kilátásba helyezett sztrájkról.
Sajtóértesülések szerint a VTDSZSZ április 7-én üzemkezdettől délután egy óráig hirdetett sztrájkot a 10 százalékos járatritkítási tervek ellen tiltakozva, gazdasági és szociális jogaik védelme érdekében.