2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem kizárt, hogy 2010 a fúziók éve lesz az európai autóiparban, hiszen a kontinensen a roncsprémiumok kifutása miatt nem várható a kereslet növekedése, sok a kihasználatlan kapacitás, miközben a korábbi fejlesztésekre felvett hitelek miatt a cégeknek nagy kamatterhekkel kell számolniuk - írja a Világgazdaság szerdai számában.

A gyengélkedő európai piac helyett alternatívát Oroszország, Brazília, India és Kína jelenthet, amelyekben óriási bővülési lehetőség van. Kínában például jelenleg ezer lakosra 22 autó jut, szemben a nyugat-európai közel ötszáz darabbal.

A lap idézi a Calyon Bank elemzőit, akik szerint az autóiparban a válság rámutatott arra, hogy az optimális szérianagyságnak milyen jelentős szerepe van a jövedelmezőségben, ezért elképzelhető, hogy 2010-ben felvásárlások, részvénycserés egyesülések vagy egyszerű együttműködési megállapodások keretében új szövetségek jönnek létre.

Ennek első jele volt, hogy a Volkswagen csoport decemberben bejelentette: 20 százalékos részesedést vásárol a Suzukiban 2,5 milliárd dollárért. Egy héttel korábban a PSA Peugeot Citroen közölte, hogy tárgyalásokat folytat a Mitsubishivel az együttműködés mélyítésére, ami lapértesülések szerint akár azt is jelentheti, hogy 30-50 százalékos részt vásárol a japán autógyártóban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!