A gyártó New York-i Értéktőzsdén jegyzett részvényei mintegy 30 százalékot veszítettek értékükből tavaly nyár óta a Dreamliner kálváriája miatt. Elemzők szerint a legfontosabb kérdés a cég számára jelenleg az, hogy a most bejelentetten felül várható-e még csúszás, vagy sikerül-e az újabb szerkezeti és engedélyezési problémákat idejében leküzdeni - közli a Reuters.
A Boeing eredetileg tavaly nyárra ütemezte az első tesztrepüléseket az új géptípussal, ezt a célt később 2008 júniusára, majd az idei év utolsó negyedére módosította. A vállalat közlése szerint az első Dreamlinert 2009 harmadik negyedévében kapja majd meg a japán All Nippon Airways, eredetileg a jövő év elejére tervezték a leszállítást. A társaságnak jelenleg mindössze huszonöt jármű átadására van esélye 2009 végéig, ami az eredeti tervekben szereplő százkilenc darab negyedét sem teszi ki.
Szupergépének újabb késése sújtja a Boeinget
Tovább késik az amerikai Boeing repülőgépgyártó új zászlóshajójának, a 787-es Dreamlinernek piacra vezetése. A cég a tervezés és az összeszerelés nehézségeivel, valamint a beszállítókkal kialakult vitákkal magyarázza az újabb csúszást, amellyel immár összesen tizenöt hónapos lemaradásnál tart a projekt.