2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szuperolcsó autót fejleszt a német Volkswagen csoport, a 7500 eurónál (2,3 millió forint) alacsonyabb árú kocsi 2016 végén kerülhet a piacra.

A Handelsblatt című német üzleti lap keddi beszámolója szerint a fejlesztést sok vita előzte meg, például többen attól tartottak, hogy az olcsó autó (budget car) nem tesz jót a társaság arculatának. Ezért végül azt a megoldást választották, hogy az új terméket új márkanév alatt vezetik be. A konszern 13. márkáját a kínai piacon mutatják be, a kocsi négyajtós lesz és méreteiben leginkább a VW Jettához hasonlít majd - mondta Hans Demant, a fejlesztés vezetője.

Az új márkanév egyelőre nem nyilvános és a projekt vezetője a fejlesztés költségeiről sem közölt adatokat, de azt elmondta, hogy a gyártást Kínába telepítik, helyi beszállítókkal működnek együtt és Kína után várhatóan Indiát célozzák meg egy újabb modellel.

A budget car az autógyártás leggyorsabban növekvő szegmensei közé tartozik, szakértők szerint 2018-ban ebben a kategóriában világszerte 9,4 millió kocsit adhatnak el, ami megközelíti a teljes európai piacon értékesített autók számát. A Volkswagen céljai viszonylag szerények, az első időszakban évente 300 ezer darabos értékesítésre számítanak - mondta Hans Demant.

A Volkswagen számára Kína az egyik legfontosabb piac, az ázsiai országban tavaly több mint 3 millió gépjárművet adtak el, az idén pedig át akarják lépni a 3,5 milliós határt - mondta a napokban a pekingi autószalonon Martin Winterkorn, a cégcsoport igazgatótanácsának elnöke.

A társaság tervei szerint a gyártás és az értékesítés gyors bővítésével 2018-ban már félmillió embert foglalkoztatnak majd Kínában. Az offenzíva ütemét mutatja, hogy a márkakereskedések számát a tavalyi 2400-ról 2750-re emelik 2014 végéig, vagyis átlagosan naponta nyitnak meg egy-egy új képviseletet.

A Volkswagen csoport az idén világszerte összesen tízmilliónál is több gépjármű értékesítését tervezi. A konszernhez 12 márka tartozik, ezek az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszongépjárművek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!