[ajanlo=3700][igazitas=right/]A weboldal a GKM nyitólapjáról közvetlenül elérhető. A fogyasztók az internetes vásárlás menetéről, a fizetési lehetőségekről, az esetleges kockázatokról és azok elkerüléséről, valamint a jogorvoslat módjairól kapnak tájékoztatást, míg a vállalkozók átfogó képet kapnak az elektronikus bolt indításához, üzemeltetéséhez kapcsolódó kötelezettségekről - áll a szakminisztérium szerkesztőségünkhöz eljuttatott levelében.
A GKM meggyőződése, hogy az elektronikus kereskedelem fejlődésének gátja az új babonák széles tárháza. Noha az e-kereskedelemnek egyértelmű előnyei vannak (például a csekély fenntartási költségek), ám az információhiányból fakadó babonák és a motiváció hiánya érdemi gátjai a fejlődésnek vásárlói és eladói oldalon is.
Az elektronikus kereskedelem az elmúlt években egyre növekvő részt "hasít ki" a gazdaságból. 2004-ben az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot, 2005-ben pedig meghaladta a 19 milliárd forintot. 2006-ban 20 százalékos növekedéssel közel 800-ra nőtt a hazai webáruházak száma. A prognózisok szerint az e-kereskedők árbevétele idén elérheti a 30 milliárd forintot, jövőre pedig akár a 45 milliárdot is.