2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Heves vita alakult ki a Toyota és a Ford illetékesei között, melyik gyártót illeti a legtakarékosabb középkategóriás autó. A marketingmunkában jól hasznosítható szlogentől mindkét cég új vásárlókat remél, így mindent megtesz, hogy igazát bizonyítsa.

A Toyota és a Ford szinte késhegyre menő vitát folytat az Egyesült Államokban arról, hogy melyiküké a legtakarékosabb középkategóriás autó. Mindkét cég természetesen egy hibridjárművel verseng a címért: a japán Toyota a Prius, az amerikai Ford pedig a Fusion fogyasztása alapján követeli magának az elsőséget.

A Toyota Prius városban 48, országúton 45 mérföldet képes megtenni egy gallon benzinnel, ez 4,92, illetve 5,25 literes 100 kilométerenkénti fogyasztásnak felel meg. A Ford Fusionnak (amely nem azonos a Magyarországon kapható azonos nevű modellel) több üzemanyagra van szüksége, 5,76, illetve 6,56 litert fogyaszt.

A Ford szerint a Fusionnál könnyebb, rövidebb és keskenyebb Prius nem középkategóriás autó. A USA Today című lap szerint a szövetségi besorolás szerint azonban nem ez számít, hanem az utas- és a csomagtér együttes mérete. A Prius esetében ez 110,6 köbláb (3,1 köbméter), ami alapján középkategóriás autónak számít.

A legtakarékosabb autó címe tulajdonképpen reklámháború. A Ford szerint a középkategóriás Fusionnal nem a Prius, hanem a testesebb és kevésbé takarékos Toyota Camry vagy a Nissan Altima hibridváltozata versenyez, és itt a Fusion a győztes.

A Toyota közölte, hogy a jövő heti detroiti autószalonon mutatja be a Prius 2010-ben piacra kerülő, továbbfejlesztett változatát, amely nagyobb lesz a mostaninál, konkrét adatok azonban még nem ismertek.

A legtakarékosabb középkategóriás autó cím birtoklása jelentősen javít egy cég forgalmán és "zöld imidzsén". A Fusionból idén 25 ezer darabot terveznek eladni, míg a Priusból tavaly 159 ezer darab fogyott az amerikai piacon.

A Ford továbbra igényt tart a legtakarékosabb középkategóriás modell címére, azzal a megjegyzéssel, hogy amikor ezt a szlogent használják, a szedán kategóriára gondolnak, a Fusion ugyanis hagyományos, csomagtartós autó, míg a Prius csapott hátú, vagyis más kategória. Ha ez az érvelés nem elégíti ki a Toyotát, pert indíthat vagy panaszt emelhet a szövetségi kereskedelmi hatóságnál, amely majd eldönti a vitát. Az ilyen perlekedések azonban többnyire a felek kiegyezésével zárulnak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!