2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Heves vita alakult ki a Toyota és a Ford illetékesei között, melyik gyártót illeti a legtakarékosabb középkategóriás autó. A marketingmunkában jól hasznosítható szlogentől mindkét cég új vásárlókat remél, így mindent megtesz, hogy igazát bizonyítsa.

A Toyota és a Ford szinte késhegyre menő vitát folytat az Egyesült Államokban arról, hogy melyiküké a legtakarékosabb középkategóriás autó. Mindkét cég természetesen egy hibridjárművel verseng a címért: a japán Toyota a Prius, az amerikai Ford pedig a Fusion fogyasztása alapján követeli magának az elsőséget.

A Toyota Prius városban 48, országúton 45 mérföldet képes megtenni egy gallon benzinnel, ez 4,92, illetve 5,25 literes 100 kilométerenkénti fogyasztásnak felel meg. A Ford Fusionnak (amely nem azonos a Magyarországon kapható azonos nevű modellel) több üzemanyagra van szüksége, 5,76, illetve 6,56 litert fogyaszt.

A Ford szerint a Fusionnál könnyebb, rövidebb és keskenyebb Prius nem középkategóriás autó. A USA Today című lap szerint a szövetségi besorolás szerint azonban nem ez számít, hanem az utas- és a csomagtér együttes mérete. A Prius esetében ez 110,6 köbláb (3,1 köbméter), ami alapján középkategóriás autónak számít.

A legtakarékosabb autó címe tulajdonképpen reklámháború. A Ford szerint a középkategóriás Fusionnal nem a Prius, hanem a testesebb és kevésbé takarékos Toyota Camry vagy a Nissan Altima hibridváltozata versenyez, és itt a Fusion a győztes.

A Toyota közölte, hogy a jövő heti detroiti autószalonon mutatja be a Prius 2010-ben piacra kerülő, továbbfejlesztett változatát, amely nagyobb lesz a mostaninál, konkrét adatok azonban még nem ismertek.

A legtakarékosabb középkategóriás autó cím birtoklása jelentősen javít egy cég forgalmán és "zöld imidzsén". A Fusionból idén 25 ezer darabot terveznek eladni, míg a Priusból tavaly 159 ezer darab fogyott az amerikai piacon.

A Ford továbbra igényt tart a legtakarékosabb középkategóriás modell címére, azzal a megjegyzéssel, hogy amikor ezt a szlogent használják, a szedán kategóriára gondolnak, a Fusion ugyanis hagyományos, csomagtartós autó, míg a Prius csapott hátú, vagyis más kategória. Ha ez az érvelés nem elégíti ki a Toyotát, pert indíthat vagy panaszt emelhet a szövetségi kereskedelmi hatóságnál, amely majd eldönti a vitát. Az ilyen perlekedések azonban többnyire a felek kiegyezésével zárulnak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!