Az elmúlt másfél évben a magyar kereskedelemfejlesztési és befektetési ügynökséget, az ITD Hungaryt állami szervezetből piacorientált céggé alakította a gazdasági tárca, s most érkezett el az ideje annak, hogy az új szolgáltatásokkal kilépjen a tanácsadói piacra - mondta Garamhegyi Ábel, a gazdasági tárca államtitkára az ITD Hungary sajtótájékoztatóján. A befektetésösztönzés továbbra is állami feladat marad, mint ahogy nem tűnnek el a cég profiljából az eddigi ingyenes piacfejlesztési szolgáltatások sem.
A jövőben a külpiacra kilépni szándékozó cégeknek testre szabott szolgáltatásokat is nyújtanak az ITD Hungary munkatársai. Az extra piaci lehetőségek feltárásának keretében vállalatra szabottan segít az ügynökség olyan partnereket találni, amelyek a megbízó vállalat adott exportterméke vagy szolgáltatása iránt konkrétan érdeklődnek. Önálló külföldi vállalati bemutatkozást, ágazati üzletember-találkozót szervez és egyedi szakmai fórumot kínál.
Az ügynökség akvizíciós célpont keresésében is segédkezik, egy-egy adott vállalat igényeire szabottan nézi például a privatizációs tendereket, ágazatonként, a tevékenységi körnek megfelelően zsűrizi azokat, összesíti a javaslatokat, s akár ki is választja a felvásárlásra javasolt cégeket.
A szolgáltatásokat úgy árazták, hogy azok elérhetők legyenek a hazai kkv-szektor számára. A cél az, hogy a cég 2010-re kitermelje kereskedelemfejlesztési kiadásainak 30 százalékát (évente mintegy 300 millió forintot), ezáltal csökkenthető lesz a ITD Hungary költségvetési támogatása és egyúttal mérhetővé válik a teljesítménye, számol be a Napi Gazdaság.