Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatói asszisztense elmondta: a várakozásoknak megfelelően a tartós fogyasztási cikkekből átlagon felül értékesítettek novemberben és decemberben. A vásárlásra a "polarizáció" volt jellemző: mind a kis értékű ajándékokra, mind pedig a drágább játékokra és gépekre nagy volt a kereslet.
Az idei év sláger termékei az Auchanban a Play Station, a Lego és építő játékok, az illatszer csomagok, illetve a díszcsomagolású italok voltak. Az ünnepek előtt az éves bevétel 20-30 százalékát realizálja a cég, tette hozzá Gillemot Katalin.
Kovalcsik Péter a Gulliver Játék Nagykereskedés kereskedelmi igazgatója szerint idén karácsonykor a társas-, a kirakós- és kreatív játékok voltak a legkeresettebb termékek. A cég az éves forgalom negyven százalékát bonyolítja karácsonykor, és hat százalékos forgalomnövekedést ért el az idén.
Hardy Mihály, a Tesco kommunikációs igazgatója arról számolt be, hogy az idei karácsonyi szezonban minimálisan nőtt a forgalmuk. Ugyanakkor megfigyelhető volt, hogy a tavalyi szezontól eltérően november végén és december elején volt nagyobb a forgalom, míg ezüst- és aranyvasárnapon csökkent a kereslet.
A cég saját márkás elektronikai cikkei iránt nagy volt az érdeklődés, úgy vélte, hogy az idén az emberek jobban megtervezték karácsonyi vásárlásaikat, mint tavaly, tette hozzá Hardy Mihály.
MTI/Menedzsment Fórum