A legközhelyesebbnek ítélt alkotás Mónika és Zoltán közös produkciója lett a Cillit Bang népszerűsítésére, bár voltak - szám szerint 38-an -, akik ebben is láttak annyi fantáziát, hogy jeles osztályzatot adjanak rá.
A "Profi kivitelezés" kategória nyertese szintén a Magyar Telekom lett, a Domestos viszont hátul kullog, annak ellenére, hogy a tekergőző, nyálcsorgató féreg-animáció elkészítése és mozgatása nagyságrendekkel nagyobb szakmai kihívás lehetett, mint az egy vonallal megrajzolt rajzfilm-madaraké. Kivitelezésben jó pontszámokat kapott a Korda György-paródia is, olvasóink több mint 30 százaléka jónak vagy egyenesen kiválónak ítélte a színészi alakítást.
Az általunk megkérdezett kreatív szakember szerint a hat reklámból három - a Renault, a Nescafé és a Domestos - kivitelezése jeles, a Magyar Telekomé pedig egyenesen csillagos ötös: "Mindenki által jól ismert élethelyzeteket elnéző humorral, szeretetteljesen és szórakoztatóan mutat be".
[ajanlo=448][igazitas=left/] Ezek után nem meglepő, hogy a harmadik kategória, az érzelmi azonosulás szempontjából is a Magyar Telekom varjús szpotja(i) a nyerő(k). A szavazás végeredménye szerint a szintén jó kivitelezésű Media Markt reklám ellenben érzelmi szempontból erősen megosztja a közvéleményt: olvasóink 20 százaléka állítja, hogy kifejezetten kedveli a szpotot, míg 24 százalékának égnek áll tőle a haja.
A Cillit Bang-reklám a képernyő persona non grata-ja
Persze ez az ellentmondásos eredmény még mindig sokkal jobb, mint a Renault Modusé, amely reklámjára az olvasók több mint fele egy közönyös közepest adott. Nem mondhatja el magáról ugyanezt a Cillit Bang, amelynek esetében a szavazatok 80 százaléka az "utálom" kategóriába esett, és ez még a Domestos-féreg 58 százalékos eredményét is túlszárnyalta. Ez utóbbiról Nemes Juli így nyilatkozott: "Nem tévére való téma, de a hatása átütő."
Szavazásunk végén arra kértük Önöket, írják meg, az elmúlt hónapokban melyik reklám tetszett Önöknek legjobban, és melyik legkevésbé. Nos, ahogy arról korábban már hírt adtunk, a szavazás rendkívül szoros volt, de a "2005 első negyedévének legjobb reklámja" címért folyó harcban végül a Citroen C4 táncoló robottá alakuló autója kerekedett felül.
[ajanlo=153][igazitas=left/]Azért emlékezzünk meg ezen a helyen méltó ellenfeléről, az "Azoknak, akik..." fősorral futó Coca-Cola kampányról, amelynek az egyszerű képi világát az alkotók fantáziája tette nagyszerűvé, illetve a harmadik és negyedik helyre szorult "fülpattintós, mozgásátadós" Heineken, valamint az első randevús kínokat idéző Vilmoskörte reklámról is. Ásókát, a gonosz kis körömgombát viszont jobb lesz minél gyorsabban elfelejteni - ő kapta ugyanis citromdíjunkat.
Várjuk Önöket nyár közepén is, hogy eldöntsük, melyik 2005 második negyedévének legizgalmasabb és leglaposabb reklámkampánya!
Köszönjük a TNS Media Intelligence-nek a cikk elkészítéséhez nyújtott segítségét.
Menedzsment Fórum
Taroltak az ex-Matáv varjúk a közönség körében
Míg az ex-Matáv varjúi megmelengették olvasóink szívét, addig a Cillit Bang reklámját ötből négyen látni sem bírják, derül ki a Menedzsment Fórum Reklámmustra-szavazásából.