Reklámkampány indul a napokban, melynek célja, hogy a családon belüli erőszakra hívja fel a figyelmet. A hazánkban július 1-jétől látható reklámfilm eredeti, a Saatchi & Saatchi londoni irodája által készített verziója több, igen rangos reklámszakmai elismerésben részesült 2002-ben. A NANE (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen) Egyesület örömmel fogadta be a reklámfilmet, mivel az általa közvetített üzenetek megegyeznek az Egyesület által 1994-es megalakulása óta hirdetett elvekkel. A film a társadalmi célú reklámfilmek kategóriájában Arany Oroszlán Díjat nyert a 2002. évi Cannes-i Reklámfilmfesztiválon, illetve az év legjobb reklámfilmjévé választották Angliában ugyanebben az évben. A film egy rajzfilmfigurán keresztül személyesíti meg a bántalmazott gyermeket, sokkszerűen szemléltetve a nézőnek az erőszak eme formáját. Ez a reklámfilm azért jelenthet nagy előrelépést a NANE Egyesület munkájában, mert cselekvésre szólítja azokat a nézőket, akiknek a környezetében léteznek olyan családok, ahol rendszeres a családon belüli erőszak valamely formája. A gyerekbántalmazás súlyosságának elbagatellizálása mellett igen gyakori reakció a jelenség hatásainak alulértékelése is.
Reméljük, ez a reklámfilm hatékonyan közvetíti majd azt a kutatásokból közismert tényt is, hogy a gyerekkori bántalmazás a testi sérüléseken túl az egész életre kiható, komoly lelki sérüléseket okoz. A gyerekek helyzetüknél és neveltetésüknél fogva alapvetően bizalommal viszonyulnak a felnőtt társadalomhoz. Mindannyiunknak tennie kell azért, hogy ezt a bizalmat valóban ki is érdemeljük! A Saatchi & Saatchi reklámügynökség világszerte híres elkötelezett társadalmi szerepvállalásáról. Magyarországon a Nemzetközi Pető Intézet, a Magyar Rákellenes Liga, a WWF részére biztosít szakszerű marketingkommunikációs támogatást, a NANE Egyesülettel pedig szoros együttműködésben dolgozott a jelen kampányon. A Saatchi & Saatchi (A MAKSZ tagja) és a NANE Egyesület köszönik a kampányt ingyenes sugárzással támogató tévécsatornák közreműködését!
A Tesco-Globál Áruházak Rt. hagyományteremtő céllal ma kezdi meg hazánkban először "AZ ÉV TÁMOGATOTTJA 2003" programját, melynek során, egy teljes éven keresztül támogatja a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatot. Az áruházlánc által ebben az évben felajánlott összeg az ország hat városának tizenöt intézményébe jut el, s segít kielégíteni az adott intézmény legégetőbb szükségleteit. A program keretében a vállalat minden évben nyílt pályázat útján kiválaszt egy a hátrányos helyzetű gyermekeket segítő alapítványt, amelyen aztán egy teljes éven keresztül segít. Az áruházlánc vásárlóit és munkatársait megkérdezve, s az ő véleményüket követve határozott úgy, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek sajnos igen széles táborát támogatja.
A Tesco bevételének egy részét folyósítja a kiválasztott alapítvánnyal közösen kijelölt intézmények megsegítésére. Ezenfelül az ország valamennyi Tescójában gyűjtőperselyeket helyeznek el, lehetőséget nyújtva a vásárlóknak, hogy ők is támogathassák azokat a gyermekeket, akiknek erre a legnagyobb szükségük van. A perselyekben összegyűlt adományok szintén a kiválasztott alapítványhoz kerülnek. A Tesco választása idén több okból is a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatra esett. A Szolgálat az ország egész területén kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik, s ez megfelel az áruházlánc azon törekvésének, hogy a segítség Magyarország minél több pontjára eljusson. A Szolgálat világosan, egyértelműen kidolgozott támogatási rendszere pontosan nyomon követhetővé teszi az adományok sorsát. Ezen kívül a Gyermekmentő Szolgálat sokrétű, egymástól jól elkülöníthető programjaival más és más okokból rászoruló gyermekeken segít. Ily módon a Tesco ugyanúgy tud enyhíteni a betegek, mint a szegények, az árvák, a fogyatékkal élők baján.
Társadalmi célú kampány a nőkért és a gyerekekért
A Tesco hagyományteremtő szándékkal elindította az Év támogatottja programot, amelynek keretében a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatot támogatja az áruházlánc. Egy másik kampány a családon belüli erőszakra hívja fel a figyelmet.