3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Groupama Garancia Biztosító a múlt évben 87 milliárd forintos díjbevételt és 10 milliárd feletti adózás utáni nyereséget ért el. Díjbevétele alapján a harmadik helyre lépett - mondta Csonka István értékesítési- és marketing vezérigazgató helyettes az MTI-nek.

A múlt évi 87 milliárd forintos díjbevétel 10,5 százalékos piaci részesedésnek felel meg, ezzel a Groupama Garancia Biztosító a harmadik helyre lépett a magyar biztosítási piacon, mely helyezését szeretné megőrizni. Amíg a teljes magyar piac 7,3 százalékot esett vissza 2009-ben, addig a Groupama Garancia díjbevétele csak 2 százalékot csökkent. A nem-életbiztosítási területen 5 százalék volt a visszaesés, így a biztosítótársaságnak 45,3 milliárd forint díjbevétele származott ebből az üzletágból. Az élet üzletág díjbevétele 41,7 milliárd forint volt, ezen belül az egyszeri díjas életbiztosításoknál a Groupama Garancia Biztosító 7 százalékos növekedést ért el, míg a piaci visszaesés 24 százalékos volt tavaly ezen a piacon - mondta a vezérigazgató-helyettes.

A francia Groupama 2008 szeptemberében vásárolta meg az OTP Garancia Biztosítót, és a két cég fúziójára a múlt év április első napjával került sor. A fúzióval keletkezett szinergiák közé sorolta a vezérigazgató-helyettes azt, hogy javult a Groupama Garancia Biztosító elérhetősége. Az egyesüléssel az ügyfélszolgálati irodák száma 150 lett, de ehhez hozzá kell számítani 400 OTP Bank fiókot, mivel az új társaság 20 éves stratégiai együttműködést kötött a legnagyobb hazai hitelintézettel. A fúzió után az üzletkötők száma 2.500, az alkusz partnereké pedig 450.

A Groupama már korábban is "mini fiókokat", Biztonságos Megoldások standokat tartott fenn a szintén francia tulajdonban lévő Cora áruházakban, amelyek különösen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány idején vonzották a vásárlókat. Nemrégiben viszont a Cora polcaira költözött az Instant Utasbiztosítás, amely vonalkódos termék lett. A magyar piacon első ilyen biztosítás lényege, hogy az egységáras, és 5 napra szóló biztosítást tartalmazó csomagot a többi vásárolt áruval együtt lehet kifizetni a pénztárnál, majd otthon betehető a kamrába. Indulás előtt kell interneten vagy telefonon aktiválni.

A szinergia másik terepe az augusztustól egységesített számítástechnikai rendszer volt, amely lehetővé teszi az ügyfelek magasabb szintű kiszolgálását.

A termékek egy része változatlanul ment tovább, míg több szolgáltatást modernizáltak. Csonka István elmondta, hogy az OTP Garancia Biztosító Generáció nevű unit-linked életbiztosítását és a Groupama Biztosító Útravaló nevű élet- és balesetbiztosítását például változatlan formában értékesítik, ugyanakkor az ügyféligényeknek megfelelően megújították a casco-, a lakás-, valamint a kis- és középvállalati biztosításukat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!