Változik a nagy kereskedőláncok viszonya az ingyenes nejlonszatyrokhoz, míg korábban azért küzdöttek, hogy ne kelljen radikálisan csökkenteniük a nem lebomló műanyagból készült reklámzacskók mennyiségét, most hirtelen favorizálni kezdték a biológiai úton lebomló műanyag szatyrok forgalmazását.
A hírek szerint a Tesco már az év elejétől tervezi az átállást a biológiai úton lebomló nejlon alapanyagú bevásárlószatyrokra, de több versenytársa is jelezte, hogy záros határidőn belül ezt tervezi. Emellett a kereskedők megpróbálják átszoktatni a fogyasztókat a tartós, ellenálló műanyagból vagy textilből készült szatyrokra. A piaci közmegegyezést sejtető törekvést egy nemrég benyújtott törvényjavaslat is erősítheti, mely szerint 2009-től az ezer négyzetméternél nagyobb eladóterű áruházakból kitiltanák a nem lebomló nejlonszatyrokat, olvasható a Népszabadságban.
Az MSZP-s Oláh Lajos jegyezte indítvány várhatóan a tavaszi ülésszakban kerül a plénum elé. A honatya nem tartja kizártnak, hogy egyhangúlag dönt majd az ügyben a Parlament. A javaslatot Fodor Gábor környezetvédelmi miniszter egyelőre nem véleményezte, értesült a Népszabadság.
Mindazonáltal a megkérdezett kereskedők szerint könynyen lehet, hogy törvény nélkül is kivonják a nem lebomló ingyenszatyrokat. Már jó ideje rájöttek, hogy a szélfújta zacskók nem feltétlenül a legjobb reklámhordozók. Ráadásul a vevő után dobott "ingyenszatyor" évente több százmilliós költséget jelent egy nagyobb láncnak. Mára ugyanis jóval olcsóbb lett a biológiai úton lebomló műanyagok előállítása, és biztonságosabb a technológia, áll a Népszabadság írásában.