2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Négy százalékkal növelte nyereségét a tavalyi év utolsó negyedévében az amerikai Boeing: így adózott eredménye 1,03 milliárd dollár, egy részvényre vetítve 1,36 dollár lett, a 2006-os év hasonló időszakának 989 millió - egy részvényre 1,29 - dollárja után.

A Boeing némileg javított a 2007-es év utolsó negyedévében 2006-hoz képest. A négy százalékos nyereségnövekedés mellett azonban bevételei 17,5 milliárd dollárt értek el, nagyjából változatlanul az egy évvel korábbihoz képest. A cég ebben a tekintetben azonban még így is meghaladta a 17,3 milliárd dolláros elemzői várakozásokat.
    
A tavalyi év egészében a cég adózott eredménye 4,1 milliárd dollár, egy részvényre 5,28 dollár volt, 84 százalékos növekedéssel az egy évvel korábbi 2,2 milliárd - egy részvényre 2,85 - dollárról. Bevételei 2007-ben 8 százalékkal, 66,4 milliárd dollárra emelkedtek, az egy évvel korábbi 61,5 milliárd dollárról.
    

A tavalyi eredmények ismertetésekor felfelé módosították az idei profitkilátásokat is: részvényenként 5,70-5,85 dollárra a korábbi 5,55-5,75 dollárról. Ugyanakkor a bevétel-előrejelzést 67-68 milliárd dollárra fogták vissza, elsősorban a 787-esek szállítási késedelme miatt.
    
Minden bizonnyal új iparági rekordot ért el tavaly, 2007-ben a Boeing azzal, hogy 1413 polgári utasszállító repülőgépre kapott új megrendelést, leszámítva az időközben lemondott megrendeléseket. A verseny szorosnak ígérkezik az európai Airbusszal, amely a tavalyi első tizenegy hónap során 1204 új megrendelést kapott, az időközi lemondásokat nem leszámítva. Az Airbus várhatóan néhány héten belül közli a tavalyi teljes végeredményt.
    
Eddig az Airbus tartja a hivatalos iparági rekordot, 2005-ben nettó 1055 új megrendeléssel. Azóta azonban a cég számos késedelemtől szenved legújabb típusai, köztük az A380-as óriásgép szállításában.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!