2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Négy százalékkal növelte nyereségét a tavalyi év utolsó negyedévében az amerikai Boeing: így adózott eredménye 1,03 milliárd dollár, egy részvényre vetítve 1,36 dollár lett, a 2006-os év hasonló időszakának 989 millió - egy részvényre 1,29 - dollárja után.

A Boeing némileg javított a 2007-es év utolsó negyedévében 2006-hoz képest. A négy százalékos nyereségnövekedés mellett azonban bevételei 17,5 milliárd dollárt értek el, nagyjából változatlanul az egy évvel korábbihoz képest. A cég ebben a tekintetben azonban még így is meghaladta a 17,3 milliárd dolláros elemzői várakozásokat.
    
A tavalyi év egészében a cég adózott eredménye 4,1 milliárd dollár, egy részvényre 5,28 dollár volt, 84 százalékos növekedéssel az egy évvel korábbi 2,2 milliárd - egy részvényre 2,85 - dollárról. Bevételei 2007-ben 8 százalékkal, 66,4 milliárd dollárra emelkedtek, az egy évvel korábbi 61,5 milliárd dollárról.
    

A tavalyi eredmények ismertetésekor felfelé módosították az idei profitkilátásokat is: részvényenként 5,70-5,85 dollárra a korábbi 5,55-5,75 dollárról. Ugyanakkor a bevétel-előrejelzést 67-68 milliárd dollárra fogták vissza, elsősorban a 787-esek szállítási késedelme miatt.
    
Minden bizonnyal új iparági rekordot ért el tavaly, 2007-ben a Boeing azzal, hogy 1413 polgári utasszállító repülőgépre kapott új megrendelést, leszámítva az időközben lemondott megrendeléseket. A verseny szorosnak ígérkezik az európai Airbusszal, amely a tavalyi első tizenegy hónap során 1204 új megrendelést kapott, az időközi lemondásokat nem leszámítva. Az Airbus várhatóan néhány héten belül közli a tavalyi teljes végeredményt.
    
Eddig az Airbus tartja a hivatalos iparági rekordot, 2005-ben nettó 1055 új megrendeléssel. Azóta azonban a cég számos késedelemtől szenved legújabb típusai, köztük az A380-as óriásgép szállításában.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!