Mindehhez az kell, hogy a december végén a főpolgármesteri kabinet által elfogadott stratégiát - amelyet még véleményeznek a fővárosi önkormányzat érintett bizottságai, a kerületi önkormányzatok, valamint a civil szervezetek - Budapest közgyűlése is jóváhagyja.
Miután a főváros nem helyezheti a közösségi közlekedés elé az egyénit, a későbbiekben nem lehet alacsonyabb a parkolás díja a BKV-jegy áránál, ezért az a javaslat, hogy a parkolási díj tartson lépést ez utóbbival. Ma egy BKV-jegy 290 forint, egyórai parkolásáért viszont néhol csak 115-150 forintot kell fizetni.
Az egyes zónában - például a budai Vár területén - a BKV-jegy árának kétszeresébe kerülne egyórányi parkolás, míg a hatodikban a jegyár felét kellene fizetni. Mindeközben a zónarendszert is átalakítanák: gyűrűs rendszer létrehozásával egységesülne, vagyis a centrumban kellene a legtöbbet fizetni, kifelé haladva pedig fokozatosan kevesebbet, írja a Napi Gazdaság.