Várdy Zoltán 2002 óta dolgozik a TV2-nél, korábban kereskedelmi igazgató, majd a csatorna korábbi tulajdonosa, az SBS európai kereskedelmi alelnöke volt. 2007-ben nevezték ki vezérigazgatónak, két évvel később pedig a cégcsoport közép- és kelet-európai regionális vezetője lett.
"Úgy érzem, nyolc év után megérett az idő a váltásra, arra, hogy új fejezetet nyissak szakmai pályafutásomban. Október 1-jéig folytatom munkámat, hogy a cég új vezetőjének alaposan előkészített 2011-es terveket és remek őszi műsorstruktúrát tudjak átadni" - mondta a távozó vezérigazgató.
Várdy Zoltán jelentős eredménynek tartja a TV2 újrapozicionálását, melynek következtében megújult a csatorna arculata. "Fontos fegyvertény, hogy sikerült megszereznünk a Bajnokok Ligája közvetítési jogait, és az is, hogy megújítottuk a programstruktúra zászlóshajóit: az idén ősszel ötödik évadjára készülő Megasztárt és a mára egyértelműen sikerműsorrá vált Jóban Rosszban-t” - tette hozzá.
"Sajnáljuk, hogy Várdy Zoltán megválik a ProSiebenSat.1 csoporttól, ugyanakkor megértjük, hogy új kihívásokra vágyik. Az elmúlt három évben eredményesen kezelte a TV2-t is érintő gazdasági válságot, és új alapokra helyezte a cég működését, melynek következtében a TV2 a korábbinál jóval hatékonyabban működő szervezetté vált. A cégcsoport Közép- és Kelet-Európáért felelős igazgatójaként pedig megteremtette a román és a magyar csatornák közti összehangolt működés alapjait” - kommentálta a hírt Thomas Ebeling, a ProSiebenSat.1 csoport vezérigazgatója.
Nem sikerült megelőzni az RTL-t
A történtek hátteréhez hozzátartozik, hogy a TV2-nek nem sikerült elérnie a korábban kitűzött célokat. "Ma már nem csak Várdy Zoltán víziója, hogy 2010-re piacvezető lesz a TV2, hanem egyre több kollégája hiszi el, hogy megelőzhetik az RTL Klubot" - mondta 2008 februárjában Várdy Zoltán az mfor.hu-nak adott interjúban.
Bár voltak biztató időszakai, a TV2-nek nem sikerült megelőznie legnagyobb riválását, sőt, tavaly nyár óta az RTL fölénye bebetonozódni látszik. Ráadásul az elmúlt két hétben a TV2 főműsoridős nézettsége a kereskedelmi célcsoportban - igaz, a foci vb-nek köszönhetően - a harmadik helyre szorult vissza.