A Reklámmustra verseny nem tartozik az „elit versenyek” körébe, itt nincs nevezési díj, és nem is elsősorban az ügynökségek versengenek, mint inkább maguk a reklámok. A munkákat főként az ügynökségek küldik be hozzánk, de mivel sok nagy hirdetőhöz ki eljutott a felhívás, így van olyan anyag, melyet közvetlenül tőlük kaptunk meg. Minden évben akad egy-egy olyan munka is, mely emlékezetes volt, és mindenképp helye van a legjobb reklámok között, de valami miatt mégsem jutott el szerkesztőségünkhöz. Ilyenkor a TNS Média Intelligence segítségét igénybevéve kapjuk meg azt, hogy semmi ne maradjon ki, ami nyomott hagyott az előző évben.
Zsűri és olvasók közösen
A Reklámmustra verseny sajátossága, hogy az olvasók is pontozzák a kiválogatott munkákat, de ezzel együtt a szakmai zsűri is leadja voksait, a végeredménybe fele-fele arányban számítanak az olvasók és a zsűri által megállapított pontok, és abból születik olyan eredmény, mely igyekszik középút lenni a nagyközönség és a szakma véleménye között.
Az idei zsűritagok:
Gosztonyi Csaba, Carbon Group kommunikációs ügynökség ügyvezetője, Magyar Reklám főszerkesztője, Horváth Lajos, Szőke kapitány és Lelkes Emese szülőatyja, Réz András, esztéta, Sas István „reklámguru”, és végül, de nem utolsó sorban: a legnépszerűbb reklámblog, az addict.blog.hu szerkesztősége.
Ne dühöngj, jelents fel!
Hagyományteremtő szándékkal a Reklámmustra létrehozta reklámfeljelentő rovatát, ahol mindenki beküldheti azokat a hazai készítésű hirdetéseket, melyek legjobban irritálták őt 2008-ban. Lehet képet vagy linket csatolni, mintegy feszültség-levezetésképpen.
Az oldalt a héten élesítettük, és már több mint ezer szavazat, és számos feljelentés érkezett.