3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A digitalizáció, a mobilitási szolgáltatások és az elektromos járművek részarányának növelése a Volkswagen átalakításának legfontosabb stratégiai céljai - jelentette be Matthias Müller vezérigazgató a konszern éves sajtókonferenciáján.

A korszakváltást leginkább az a húsz új elektromos modell fémjelzi majd, amit 2020-ig tervez bemutatni a konszern - mutatott rá. Az autóiparban küszöbön álló technológiai átalakulás, a digitalizáció és a hálózatra kapcsolt járműtechnológia fejlesztése keretében a Volkswagen kész stratégiai partneri kapcsolatra lépni internetes cégekkel. "Az a korszak, amikor az autóipar különálló ágazatként működött, végérvényesen a múlté" - fogalmazott Matthias Müller, hangsúlyozva, hogy a változástól való félelem, az elzárkózás, vagy a ragaszkodás ahhoz az illúzióhoz, hogy az autóiparban eleve mindent az autógyárak tudnak a legjobban, nem vezet sehová.

A vezérigazgató nem nevezte meg a potenciális technológiai együttműködő partnereket, kijelentette viszont, hogy jelenleg nem folytatnak tárgyalásokat sem az Apple, sem a Google céggel. Autóipari szakértők szerint a mobilitás digitalizációja területén éppen az Apple és a Google támaszthatja majd a legerősebb konkurenciát a hagyományos autógyártó vállalatoknak.

Tervezi viszont a Volkswagen egy leányvállalat alapítását mobilitási szolgáltatások ellátására, amely 2025-ig forgalmának "egy jelentős hányadát" termelné ki. "Hamarosan egy teljesen független céget alapítunk a célra" - jelentette be Matthias Müller.

Milliárdos autócsodák

Elmondta: szorosabban be kívánja vonni a konszern munkájába a Volkswagen egyik főrészvényesét, a katari befektetési alapot. "A jövőben több területen is szorosabban együtt fogunk működni" - mondta.

A dpa hírügynökség értesülése szerint a konszern felügyelőbizottsága már foglalkozott annak lehetőségével, hogy az elnökség létszámát hatról nyolcra emelik. A két új poszt egyikét a törzsrészvények 17 százalékával rendelkező katari befektetési alap kapná meg, a másikat a dolgozói képviselet.

A Volkswagen 7,8 milliárd eurót különített el a dízelbotrányban érintett járművek visszavásárlására vagy javítására. Az összeg része a tavalyi eredményből a dízelbotrány költségeinek fedezésre képzett 16,2 milliárd eurós céltartaléknak. Bírságokra és kártérítésekre a konszern 7,0 milliárd eurót különített el. A botrányban érintett járművek visszahívása és javítása "a legfontosabb feladatunk, amíg az utolsót is rendbe nem tettük" - szögezte le Matthias Müller vezérigazgató.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!