4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan az RTL Klub tehetségkutatója, az X-Faktor még mindig sok nézőt érdekel, ám úgy tűnik, lassan eljár felette az idő. Legalábbis a trendek alapján. Ennek ellenére zenés tehetségkutatóból jövőre sem lesz kevesebb.

Az elmúlt napokban több magyar portál is idézte a nemzetközi tévés sajtóból azokat a vélekedéseket, mely szerint könnyen lehet, hogy az USA-ban az idei lesz az X-Faktor utolsó évada, mivel a harmadik széria számai elég gyengén alakulnak. A tengerentúlon az első évadot átlag 12 millióan nézték, addig a mostanit mindössze 6 millióan, vagyis a műfajt tekintve nem bírja a versenyt a hasonló jellegű Voice, vagy American Idol című produkciókkal.

Ami a magyar piacot jelenti, a korábbi évek elképesztő, gyakran 50 százalék körüli közönségaránya után a hazai X-Faktor is jelentősen gyengült, hiszen egy hete arról számoltunk be, hogy története során először csúszott be a harminc százalékos szint alá. Ugyan a mélyponthoz képest a múlt héten javított a produkció, és a 47. héten a tévé készülékek előtt ülők több, mint harmada nézte mind a szombati, mind a vasárnapi adást, ám a korábbi időszakhoz képest ez sem volt túl erős. Más kérdés, hogy még mindig a két legnézettebb műsora a hazai piacnak.

A közönságarányt tekintve ugyan biztatóan közelít az X-Faktorhoz a TV2-ös Sztárban sztár, amely októberi indulása óta legnagyobb sikerét könyvelhette el, ám nézőszámban még jócskán elmarad tőle. A kisebbik csatorna showműsora november 22-én, pénteken 31,9 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éves nézők körében, ezzel megdöntötte eddigi nézettségi rekordját.

Érdekesség, hogy miközben a tehetségkutatók számait vizsgálva - az mfor.hu szakírói úgy látják -, a hazai tévés piac telítődött, a csatornák továbbra is töretlenül hisznek a műfajban. Erre utal, hogy az RTL Klub már korábban bejelentette, jövőre újabb évad indul a Csillag születikből, és a TV2 is egy új formátummal készül. A csatorna a napokban közölte, hogy elhozza Magyarországra a nemzetközi piacon legtrendibb, vadonatúj énekes tehetségkutatót, a Rising Star-t. A teljesen újnak számító zenei tehetségkutató hatalmas sikerrel debütált szeptemberben Izraelben. A Keshet International által kifejlesztett formátum az izraeli Channel 2 csatornán került először adásba, és a szeptemberi nyitóműsor közel 50 százalékos piaci részesedést produkált. A produkció már nemzetközi szinten is komoly érdeklődést váltott ki, a Rising Star-t az amerikai ABC mellett francia, német, olasz és orosz tévétársaság is megvásárolta.

Az új formátum egyik különlegessége, hogy nagy mértékben épít a modern technológiákra és a világhálós közösségekre. Az SMS-szavazás helyett egy mobil applikáción keresztül történik a nézők véleménynyilvánítása, amely a show minden másodpercében új fordulatot hozhat. A műsorba vágyó énekes tehetségeknek ugyanis először az adás hivatalos applikációját letöltő nézők előtt kell bizonyítaniuk, és ha a pozitív szavazatok száma elér egy bizonyos szintet, akkor folytatódhat a jelentkező számára a verseny. A műsor sikerét jól érzékelteti, hogy Izraelben az első adásra több mint 2,3 millió szavazat érkezett a Rising Star hivatalos alkalmazásán keresztül, a műsor applikációját pedig több mint 1,2 millióan töltötték le. A TV2 vezetőinek bizalma a műsor iránt talán annak is szól, hogy a tehetségkutatót ugyanaz a társaság, a Keshet International fejlesztette, akiktől a csatorna Az ének iskolája című produkciót is megvásárolta. Bár utóbbiba az mfor.hu részéről a cukiságfaktoron kívül sokat nem láttunk bele induláskor, az a nézők részéről pozitív fogadtatásra talált a teljes műsor alatt, így aligha meglepő, hogy jövőre ismét műsorra tűzik, és a csatorna tavasszal elindítja a második évadot. Ha már új évadok, akkor az is kiderült nemrég, hogy az RTL II 2014. január 26-án vasárnap este kezdi el a Való Világ sugárzását.

Ami egyébként a 47.heti nézettségi adatokat illeti, komoly változást nem tapasztalhattunk. A Sztárban sztár sikerének is köszönhetően a TV2 november 22-én, pénteken főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban felülmúlta vetélytársát, a hét többi napján azonban szokás szerint az RTL Klub volt a nézettebb. A piacvezető csatorna közönségaránya átlagosan 25,9, míg a TV2-é 15,2 százalék lett. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ezúttal is a Cool (5,7% SHR) és a F+ (5,5% SHR) található. Tőlük leszakadva a sort az M1 (4% SHR) és a Viasat3 (3,4% SHR) zárja.

A hét egyes napjainak nézettsége igencsak hasonlít a korábbi hetek, hónapok alakulásához, így csak két program számait emelnénk ki. Az Édes élet ugyan nem tudott tovább erősödni, de a 20 százalékos közönségarányt nagyon stabilan tartja. Hasonlóan teljesített a Vundersőn és zuperszexi, amely ugyan még nem tudott komoly erősödést felmutatni, de az első hónap lecsorgását követően a múlt héten már nem fogyott a nézőtábora.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!