A hetijeggyel rendelkezők számára maga a készülék ingyenes lesz, hiszen ők kétezer forintért kaphatnak meg egy kétezer forinttal feltöltött mobilt. A napijegyesek négyezer forintért juthatnak a Szigetfone-hoz – ebben az árban szintén benne van kétezer forint értékű feltöltés, jelentette be hétfői sajtótájékoztatóján Lakatos Péter, a Vodafone stratégia, kommunikációs és márka vezérigazgató-helyettese.
A Szigetfone-osok percdíja tíz forint lesz, amennyiben egymást hívják, ez a tarifa év végéig lesz biztosan elérhető. A szolgáltatás külföldi viszonylatban is igénybe vehető - Németországba, Hollandiába és Angliába percenként 100 forintért lehet telefonálni augusztus 31-ig, az sms pedig 30 forintba kerül.
A Szigetfone alapesetben egyébként egy "Vodafone 248"-as készüléket jelent - akik ennél többre vágynak, azok 20 ezer forintért vehetnek egy 736-os mobilt.
Perc alapú szigetelés
Ahogy arról korábban beszámoltunk, az idei Sziget további újdonsága lesz az úgynevezett perc alapú mobil fizetési lehetőség. Ennek lényege, hogy a belépőjegy ára a Szigeten ténylegesen eltöltött időtől függ. A 18 és 23 óra között érvényes percdíj 70 forint lesz, míg "mellékidőben” 35 forintot kell leperkálni minden egyes Sziget-percért, mondta el Gerendai Károly, a Sziget főszervezője.
Ez azt jelenti, hogy egy kétórás kinttartózkodás - amibe egy átlagos koncert belefér - 8400 forintba kerül majd főidőben, mellékidőben pedig már alig négyezer forintból meg lehet úszni a bulit. Összehasonlításul: a napijegyért idén 12 ezer forintot kérnek, míg a bérletek ára - fajtától és a vétel időpontjától függően - 38 és 54 ezer forint között mozog.
Ami a technikai hátteret illeti, a perc alapú fizetést választók a Szigetre egy expressz kapun léphetnek be, ahol egy sms-ben kapott kód segítségével aktiválják a rendszert, majd kilépéskor szintén egy sms-sel állítják le a ketyegő órát. A szervezők azokra is gondoltak, akik "elfeledkeznek” erről (vagy éppen magukról), 13 500 forint fölé ugyanis nem mehet a számla.
Két főszponzor van idén
Az újításokat az teszi lehetővé, hogy a Vodafone főszponzori státusban szállt be a Szigetbe. A mobilcég a rendezvényt már eddig is támogató Dreherhez társul - azaz idén két főszponzora lesz az eseménynek.
Ami a pénzügyi vonatkozásokat illeti, Gerendai korábbi nyilatkozata szerint a fesztivál költségvetése idén sem haladhatja meg a 2,65 milliárd forintot.
Érdekesség, hogy - válság ide vagy oda - üzleti szempontból a tavalyi volt az eddigi legsikeresebb Sziget Fesztivál, hiszen 390 ezer látogatót és 150 millió forintos nyereséget hozott, mondta korábban a Világgazdaságnak Gerendai.
W. B.
Menedzsment Fórum