Az átállás költségeiről nem nyilatkozott, de elmondta: a távközlési szektor csökken, amihez alkalmazkodnia kell a Pannonnak is, s ahhoz, hogy új energiával töltsék fel a vállalatot, merni kell változtatni. A Pannon élen akar járni a versenyben és abban is, hogy ha növekedni kezd a gazdaság és a távközlési ipar, akkor azt elsőként használják ki - tette hozzá.
A társaság a névváltással egy időben több új terméket és olcsóbb szolgáltatásokat vezet be, bővíti szélessávú internet kínálatát is, valamint 70 százalékkal csökkenti az uniós adatroaming díjakat. A Telenor a piac radikális átalakítását ígéri, a mobil tarifák és a vezetékes hívások díja közötti különbség megszüntetése a vállalat várakozásai szerint a telefonálási szokások gyökeres átalakulásához vezet, amint az ügyfelek felismerik, hogy nincs többé szükségük a mobiltelefon mellett vezetékesre is.
A vezérigazgató elmondta, a Telenor által végzett felmérés eredményei szerint a felhasználók 90 százaléka elégedetlen a mobilról vezetékes irányba történő hívások magas díjaival. A Telenor világszinten 179 millió ügyféllel rendelkezik, a Pannonnak 3,5 millió előfizetője van. Magyarországon összesen 11,8 millió mobiltelefon előfizetés van, míg a vezetékes vonalak száma 3 millióra csökkent, ami a háztartások 61 százalékát fedi le. Azon magyar háztartások aránya, amelyik csak mobiltelefont használ, 34 százalék. A norvégiai központú Telenor a világ egyik legnagyobb mobilszolgáltatója, 2009-ben árbevétel 107 milliárd norvég korona volt, s több mint 40 ezer alkalmazottat foglalkoztat.
MTI/Menedzsment Fórum