Palkó Lajos, a Fly Balaton marketing-igazgatójának tájékoztatása szerint a Nyugat-Európa regionális repülőterein is elterjedt ATC-rendszer (Air Traffic Control) használatért évente több tízmillió forintot fizet a repülőtér. A cég arra számít, hogy a szolgáltatás további menetrendszerinti járatokat vonz a repülőtérre, a légitársaságok ugyanis így lényegesen pontosabban tervezhetik gépeik fordulási idejét.
Sármellék az első a vidéki repterek közül
A HungaroControl rámutat: a vidéki repülőterek közül egyelőre csak a sármelléki Fly Balaton repülőtéren vehetik igénybe a légitársaságok a teljes körű légiirányító rendszert, hetente három alkalommal: keddenként, csütörtökönként és szombatonként. A tervek szerint 2007. május elsejétől naponta a légitársaságok rendelkezésére áll majd a szolgáltatás. Magyarországon eddig erre csak a Ferihegyi repülőtéren nyílt lehetőség.
Az új rendszerben a légiirányítóké a felelősség
Az új ATC-rendszer alkalmazása során a HungaroControl légiforgalmi irányítóinak felelőssége a sármelléki repülőtérről induló, és ide érkező gépek mozgásának koordinálása. A többi napokon a gépek pilótái - miként korábban is - csupán tájékoztató adatokat kapnak le- és felszállásuk során a Légiforgalmi Szolgálattól, a felelősség a pilótákat terheli - ismertette Hackl Mónika, a HC szóvivője.