Tájékoztatásuk szerint a tartampróbát, vagyis a 190 körös tesztet valós forgalmi körülmények között, javarészt a régi metrószerelvények között közlekedve végezték el. A franciaországi tesztpályán elvégzett futásokkal együtt a szerelvény így már 35 ezer kilométeres próbafutáson van túl.
Az Alstom augusztus 17-én adta be az NKH-nak a Metropolis típusengedély-kérelmét, ehhez április elejéig kell becsatolni a tartampróbával kapcsolatos dokumentumokat. Az új budapesti metrószerelvények végleges típusengedélyét június elejéig kell az Alstomnak megszereznie. Ezt követően az Alstom havonta 3 új metrószerelvényt tud leszállítani Budapestre, ezek üzembe helyezési engedélyét már a BKV-nak kell megszereznie. Az Alstom, a BKK és a BKV várakozásai szerint, a budapesti utazóközönség legkorábban várhatóan 2012 őszének elején utazhat majd a korszerű, új metrószerelvényekkel.
Az Alstom tavaly augusztus 17-én juttatta el két kérelmét (típusengedély és a fékrendszerrel kapcsolatban a magyar jogszabályok alóli mentesség) az NKH-hoz, miután megállapodott a fővárossal a régi szerződés módosításokkal elfogadott újbóli érvénybe léptetéséről. Ennek értelmében az Alstomnak a szerződés újbóli életbelépésétől (2011. augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre. Az NKH tavaly novemberben adta meg a magyar jogszabályok alóli mentességet a gyártó fékrendszerére.
Az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróvonalra.
MTI