3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ember legyen a talpán, aki manapság el tud igazodni a személyautó-kategóriák dzsungelében. A piac már régóta nem osztható be olyan egyszerűen kis-, közép-, felső- és luxuskategóriás kocsikra. Ráadásul most úgy tűnik, hogy egy újabb szegmens fogja letarolni az európai piacot.

Az autópiaci folyamatokat figyelemmel kísérők bizonyára emlékeznek még a Renault Megane Scenic bemutatkozására a '90-es évek második felében. A francia gyártó úgy gondolta, hogy jó ötlet lenne alsó-középkategóriás autóját egy picit megmagasítani és új termékként a piacra dobni. Az egyterűek azóta szinte valamennyi gyártó kínálatában megtalálhatóak és az európaiak veszik őket, mint a cukrot.

Most egy újabb kategória készül az öreg kontinens piacának letarolására, mégpedig a kicsi SUV-oké. A 3 legnépszerűbb szereplő, a Renault Captur, az Opel Mokka és a Peugeot 2008 átütő sikere vélhetően arra fogja késztetni a többi gyártót is, hogy kirukkoljanak saját modelljeikkel.  Az előrejelzések szerint ugyanis 2020-ra közel 1 milliós eladási volument produkálhat a szegmens – írja az Autonews.

Kattintásra galéria nyílik!

A Reanult Capture-ből például 87 400 darab kelt el az első félévben, ami a cég legmerészebb várakozásait is felülmúlta. Jelenleg a Clio után ez a második legnépszerűbb típusa a francia gyártónak és elég komolyan hozzájárult a cég kétszámjegyű növekedéséhez az európai piacon. A Renault-nak ráadásul növelnie kellett a gyártási kapacitását is, hogy a Captur iránti európai keresletet ki tudja elégíteni.

Hasonló helyzettel „szembesültek” a Peugeot-nál is, ahol 25 százalékos kapacitásbővítést hajtottak végre, hogy a 120 ezer rendelés egyike se szenvedjen komoly késedelmet. A 2008 a második helyezett a szegmensben 73 400 darabbal az első félév eladásait tekintve. Őt a Dacia Duster és a Mokka követi 66 500 és 61 800 darabbal, bár előbbi nem nevezhető klasszikus divatterepjárónak. A Mokka egyébként úgy kellett a nehéz helyzetben lévő Opelnek, mint egy falat kenyér, ugyanis részben ennek köszönheti az európai piac növekedését meghaladó eladási számait.

Kattintásra galéria nyílik!

A gyártók az eladások mellett azért is szeretik ezeket a kocsikat, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlók szívesen választják a magasabb felszereltségű darabokat, ami pedig magasabb profitrátát ígér. A Captur esetében például sokan fizetnek a kéttónusú festésért, a 17 colos könnyűfém kerekekért. Az Autonews-nak nyilatkozó szakértő szerint ezek a tények csábították a Fiatot, a Hondát, a Jeepet és a Hyundait, hogy előrukkoljanak saját modelljeikkel, mint az 500X, a felélesztett HR-V, a Renegade, vagy az ix25, de vélhetően a Mazdára és a VW-re sem kell sokáig várni.

A kis SUV-ok vásárlói egyébként kevésbé a márkahűség, mint a fiatalos forma miatt választják ezeket az autókat. Nem is csoda, hogy a vevők átlagéletkora sem túl magas.

Érdekes egyébként, hogy a márkahűség nem is, de a nemzeti öntudat milyen nagy szerepet játszik a választásban. A Captur legnagyobb piaca Franciaország, a Mokkáé Németország. A britek a Nissan Juke-ot választják, amely egyébként náluk készül. Ez alapján nem nehéz megjósolni, hogy például a Fiat 500X-eket a "csizmában" fogják a leginkább keresni.

Az Opel Mokka Magyarországon is rendre megjelenik a top 10-es eladási listákban, ahogy az történt az előző hónapban is - Az Opel és a Ford kisajátította a magyar top 10-et

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!