A felmérésben összesen 18 alternatív reklámozási formát vizsgáltak, ezek aránya tavaly 16,1 százalék volt a teljes reklámpiacból. 2002-ben még mindössze pénzük 7,9 százalékát költötték el ezeken a felületeken a reklámozók.
Az idei évre a szakemberek ismét 20 százalék körüli növekedést várnak, a prognózis szerint az alternatív reklámköltés eléri a 88,2 milliárd dollárt. 2007 és 2012 között éves szinten átlagosan 17 százalékkal nőhet a reklámköltés a nem hagyományos médiafelületeken, 2012-re 160 milliárd dollár fölé emelkedhet. Addigra az alternatív média 26,6 százaléknyit hasít ki a teljes reklámtortából.
A felmérések azt mutatják, hogy a cégek nem csökkentik reklámkiadásaikat, ugyanakkor a tradícionális médiumok részesedése csökken. Ez is azt mutatja, hogy az új reklámformák terjednek, ezek ugyanis sokkal hatékonyabbak.