A hagyományos áruházak mellett ősszel nyílik meg az első Fressnapf XXL áruház, amely a korábbi 6-800 négyzetméteres egységekkel szemben 1200-1400 négyzetméteres alapterületű lesz. Az áruház élőállat-kínálattal és akvarisztikai osztállyal bővül. Az új koncepció magasabb költségekkel is jár: míg a korábbi üzletek megnyitása egyenként körülbelül 50 millió forint beruházást igényelt, ez a szám XXL egység esetében a 200 millió forintot is eléri.
Európai viszonylatban Magyarországon a legtöbb a háztartásonként jegyzett kisállatok száma (2,1). A franchise-rendszerben működő értékesítés miatt a Fressnapf 80 százalékban németországi beszállítókkal dolgozik, de a hazai vállalatnak stratégiai szállítóként dolgozik a Pe-Zo Kft., valamint az Alpha-Vet Kft. is.
A cég piaca sajátos, hozzá hasonló, szupermarketrendszerű, hobbiállatok számára eledelt és felszerelést kínáló szaküzlet nincs Magyarországon. A kiskereskedelmi hiperláncok viszont saját márkás állateledelekkel jelen vannak a piacon. A 12 országban jelen lévő Fressnapf Group 2006-ban összesen 806 millió eurós forgalmat bonyolított - írja a Világgazdaság.