A szövetség közleményében hangsúlyozza: a közvetlen értékesítés szerepe a magyar piacon is jelentős, e kereskedelmi forma forgalma 2012-ben 50 milliárd forint volt. A szövetség tagcégei az elmúlt évben közel 500 ezer embernek biztosítottak pénzkereseti és vállalkozás-indítási lehetőséget, és mintegy 700 dolgozót foglalkoztatnak az adminisztrációban, főállásban.
A szövetség elismeri, hogy előfordultak esetek, amikor tisztességtelen cégek a termékbemutatók során a fogyasztókat átverték, ugyanakkor rámutat, hogy a termékbemutató csupán egy módszer, ami nem eleve tisztességtelen. Megjegyzik, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató cégek által okozott kár a teljes forgalomhoz viszonyítva nem meghatározó.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a Közvetlen Értékesítők Szövetsége 1995-ben etikai kódexet fogadott el, amelyben célként fogalmazták meg a kereskedelmi színvonal emelését, a fogyasztói bizalom növelését valamint a tisztességes verseny elősegítését. A kódex előírásainak betartását a független etikai bizottság ellenőrzi.
Amennyiben felmerül a gyanú, hogy a szövetség egyik tagcége megsértette az etikai kódex vagy a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok előírásait, a fogyasztók panasszal fordulhatnak a testülethez, amely ezt kivizsgálja, és tagjai számára kötelező érvényű döntést hoz - ismerteti a közlemény.
A Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) 1993-ban alakult, jelenleg 13 tagja van, közöttük az Amway, az Avon, az Oriflame, a Herbalife magyarországi kereskedelmi központja. Ez a 13 cég az ágazat éves forgalmának csaknem 70 százalékát lefedi. A szövetség tagja az iparág európai és világszövetségének is.
MTI