2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Közvetlen Értékesítők Szövetsége egyetért az ágazattal szembeni fokozott óvatossággal, és elítéli a vásárlókat megkárosító, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató cégeket, ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy néhány tisztességtelen cég miatt nem szabad egy egész ágazatot megbélyegezni.

A szövetség közleményében hangsúlyozza: a közvetlen értékesítés szerepe a magyar piacon is jelentős, e kereskedelmi forma forgalma 2012-ben 50 milliárd forint volt. A szövetség tagcégei az elmúlt évben közel 500 ezer embernek biztosítottak pénzkereseti és vállalkozás-indítási lehetőséget, és mintegy 700 dolgozót foglalkoztatnak az adminisztrációban, főállásban.
A szövetség elismeri, hogy előfordultak esetek, amikor tisztességtelen cégek a termékbemutatók során a fogyasztókat  átverték, ugyanakkor rámutat, hogy a termékbemutató csupán egy módszer, ami nem eleve tisztességtelen. Megjegyzik, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató cégek által okozott kár a teljes forgalomhoz viszonyítva nem meghatározó. 

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a Közvetlen Értékesítők Szövetsége 1995-ben etikai kódexet fogadott el, amelyben célként fogalmazták meg a kereskedelmi színvonal emelését, a fogyasztói bizalom növelését valamint a tisztességes verseny elősegítését. A kódex előírásainak betartását a független etikai bizottság ellenőrzi. 

Amennyiben felmerül a gyanú, hogy a szövetség egyik tagcége megsértette az etikai kódex vagy a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok előírásait, a fogyasztók panasszal fordulhatnak a testülethez, amely ezt kivizsgálja, és tagjai számára kötelező érvényű döntést hoz - ismerteti a közlemény.
A Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) 1993-ban alakult, jelenleg 13 tagja van, közöttük az Amway, az Avon, az Oriflame, a Herbalife magyarországi kereskedelmi központja. Ez a 13 cég az ágazat éves forgalmának csaknem 70 százalékát lefedi. A szövetség tagja az iparág európai és világszövetségének is.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!