A Tesco újítása azt jelentheti, hogy a jövőben nem fog annyi romlandó étel a hűtőszekrényben állni csak azért, mert éppen akcióban lehetett kapni az üzletekben. Most ugyanis a legtöbb ember az "Egyet fizet, kettőt kap" akciókban megveszi a két akciós terméket, majd jó eséllyel csak az egyiket használja fel a szavatossági idő lejárta előtt - vélik a szakemberek. Ezt a Tesco ügyvezetője is elismerte, szerinte elsősorban a kisebb háztartásoknál fordulnak elő hasonló problémák.
Az új akció nyitásakén első körben a brit Tescókban ananászt, dinnyét, illetve salátát lehet majd venni, a vásárló pedig eldöntheti, hogy mindkét terméket egyidőben akarja-e hazavinni, vagy a másodikért visszamegy a következő héten. Az akciók időtartama tehát szabályozva lesz, általában egy-két héten belül lehet menni a második termékért, amit ingyen megkap a vásárló. A vevők az első vásárlás alkalmával kapnak egy kupont, amit aztán beválthatnak a második ingyenes termékre.
A Tesco egyébként nem jár egyedül ezen a területen, az egyik nagy rivális, a Sainsbury már tavaly novemberben elindított hasonló akciót, akkor bagettet lehetett hasonló konstrukcióban vásárolni a cég üzleteiben.
Az üzletláncok folyamatosan nyomás alatt vannak a környezetvédők oldaláról, hiszen csak Nagy-Britanniában évente 6,7 millió tonna élelmiszert dobnak a szemétbe, ami egy átlagos családnak 420 fontos (130 ezer forintos) költséget jelent a felmérések szerint.
Menedzsment Fórum