2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megreformálhatja a vásárlási szokásokat a Tesco új akciója: a brit áruházlánc a héten mutatja be először az "Egyet fizet, kettőt vihet" továbbfejlesztett verzióját, melynek lényege, hogy nem kell egyszerre elvinni a két akciós terméket, hanem ha legközelebb vásárol az ember, akkor beválthatja a kuponját - írja a Mail Online. A brit cég az akcióval elsősorban azt akarja elérni, hogy az emberek kevesebb ételt dobjanak a szemétbe.

A Tesco újítása azt jelentheti, hogy a jövőben nem fog annyi romlandó étel a hűtőszekrényben állni csak azért, mert éppen akcióban lehetett kapni az üzletekben. Most ugyanis a legtöbb ember az "Egyet fizet, kettőt kap" akciókban megveszi a két akciós terméket, majd jó eséllyel csak az egyiket használja fel a szavatossági idő lejárta előtt - vélik a szakemberek. Ezt a Tesco ügyvezetője is elismerte, szerinte elsősorban a kisebb háztartásoknál fordulnak elő hasonló problémák.

Az új akció nyitásakén első körben a brit Tescókban ananászt, dinnyét, illetve salátát lehet majd venni, a vásárló pedig eldöntheti, hogy mindkét terméket egyidőben akarja-e hazavinni, vagy a másodikért visszamegy a következő héten. Az akciók időtartama tehát szabályozva lesz, általában egy-két héten belül lehet menni a második termékért, amit ingyen megkap a vásárló. A vevők az első vásárlás alkalmával kapnak egy kupont, amit aztán beválthatnak a második ingyenes termékre.

A Tesco egyébként nem jár egyedül ezen a területen, az egyik nagy rivális, a Sainsbury már tavaly novemberben elindított hasonló akciót, akkor bagettet lehetett hasonló konstrukcióban vásárolni a cég üzleteiben.

Az üzletláncok folyamatosan nyomás alatt vannak a környezetvédők oldaláról, hiszen csak Nagy-Britanniában évente 6,7 millió tonna élelmiszert dobnak a szemétbe, ami egy átlagos családnak 420 fontos (130 ezer forintos) költséget jelent a felmérések szerint.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!