3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még a nagy cégeknek is gondot jelent, ha le kell cserélniük elhasználódott, kiöregedett gépjármű flottájuk egy részét. Nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy megértsük a kisebbek ilyen irányú problémáit. A közelmúlttól ismét vannak ugyan olyan pályázati lehetőségek, amelyek segítséget nyújthatnak a járműkorszerűsítésben, ám nyilvánvaló, hogy minden pályázat nem nyerhet. Talán ezt ismerték fel a bankok, amikor egyre szélesebb körben tették elérhetővé szállítójárművekre kidolgozott lízing lehetőségeiket.

A belföldi fuvarozói körben azonban csak 1-2 éve indult el a járműcsere, így természetes, hogy ez a kör még egy kevéssé járatos ezen a téren. A futamidő hosszát a finanszírozási konstrukciók esetében - alapvető szabályként - a lízingelendő jármű életkora és a lízing futamideje együttesen határozza meg. Ez alapján a futamidő végén a gépjármű életkora nem haladhatja meg a 10, esetleg 12 évet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy 1997-es járművet még 5, ám egy 1993-ast már csak éves futamidőre tud lízingbe venni az igénylő cég. A kamatokat tekintve a CIB törekszik a piaci versenyben kivívott helyzetének megőrzésére. Az euró alapú finanszírozás jellemző és elfogadott kamatszintje 7-8 százalék, míg a forint alapú finanszírozásnál ugyanez 10-12 százalékot tesz ki. Szakértőik szerint azonban az ügyfelek részéről egyre inkább keresettek azok a konstrukciók, ahol a lízingdíjak tartalmaznák a cascót sőt megfelelő kereskedői kapcsolat mellett akár a garanciális és karbantartási javítások átalánydíját is.

Fél lábbal bent

A CIB ügyfelei között minden vállalkozási forma megtalálható. A kommunikációs igazgató elmondta, hogy a legtöbb ügyfelük kft. formában működő gazdasági társaság, de jelentős a egyéni vállalkozók - mintegy 30 százalékos - részaránya. Az uniós csatlakozás után várhatóan tovább erősödik a lízingfinanszírozás szolgáltatás jellege. Emellett a lízingcégek és a kereskedők közötti együttműködés erősödésére is számítani lehet. Valószínűsíthető, hogy a haszongépjárművet beszerzők egyre inkább csak a járművek üzemeltetőivé - használóivá - fognak válni, és nem akarnak mindenképpen tulajdonjogot szerezni a lízing tárgyak felett, Ennek eredményeként a jelenleg marginális szerepre kárhoztatott bérleti formák is ismét előtérbe kerülhetnek.

A fejlődésnek köszönhetően a magas színvonalú flottát üzemeltetők tervezetten áltaIában 3-4-5 évenként lecserélik majd gépjárműveiket, visszaadva azokat becserélésre a kereskedőknek.

A CIB Lízing Csoport szakértői úgy vélik, a lízinggel és a finanszírozással együtt a jövőben egyre inkább szolgáltatásokat - biztosítás, karbantartás stb. - is kívánnak majd vásárolni az ügyfelek, Ennek következtében a lízing konstrukciók is várhatóan ebbe az irányba fognak elmozdulni.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!