A belföldi fuvarozói körben azonban csak 1-2 éve indult el a járműcsere, így természetes, hogy ez a kör még egy kevéssé járatos ezen a téren. A futamidő hosszát a finanszírozási konstrukciók esetében - alapvető szabályként - a lízingelendő jármű életkora és a lízing futamideje együttesen határozza meg. Ez alapján a futamidő végén a gépjármű életkora nem haladhatja meg a 10, esetleg 12 évet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy 1997-es járművet még 5, ám egy 1993-ast már csak éves futamidőre tud lízingbe venni az igénylő cég. A kamatokat tekintve a CIB törekszik a piaci versenyben kivívott helyzetének megőrzésére. Az euró alapú finanszírozás jellemző és elfogadott kamatszintje 7-8 százalék, míg a forint alapú finanszírozásnál ugyanez 10-12 százalékot tesz ki. Szakértőik szerint azonban az ügyfelek részéről egyre inkább keresettek azok a konstrukciók, ahol a lízingdíjak tartalmaznák a cascót sőt megfelelő kereskedői kapcsolat mellett akár a garanciális és karbantartási javítások átalánydíját is.
Fél lábbal bent
A CIB ügyfelei között minden vállalkozási forma megtalálható. A kommunikációs igazgató elmondta, hogy a legtöbb ügyfelük kft. formában működő gazdasági társaság, de jelentős a egyéni vállalkozók - mintegy 30 százalékos - részaránya. Az uniós csatlakozás után várhatóan tovább erősödik a lízingfinanszírozás szolgáltatás jellege. Emellett a lízingcégek és a kereskedők közötti együttműködés erősödésére is számítani lehet. Valószínűsíthető, hogy a haszongépjárművet beszerzők egyre inkább csak a járművek üzemeltetőivé - használóivá - fognak válni, és nem akarnak mindenképpen tulajdonjogot szerezni a lízing tárgyak felett, Ennek eredményeként a jelenleg marginális szerepre kárhoztatott bérleti formák is ismét előtérbe kerülhetnek.
A fejlődésnek köszönhetően a magas színvonalú flottát üzemeltetők tervezetten áltaIában 3-4-5 évenként lecserélik majd gépjárműveiket, visszaadva azokat becserélésre a kereskedőknek.
A CIB Lízing Csoport szakértői úgy vélik, a lízinggel és a finanszírozással együtt a jövőben egyre inkább szolgáltatásokat - biztosítás, karbantartás stb. - is kívánnak majd vásárolni az ügyfelek, Ennek következtében a lízing konstrukciók is várhatóan ebbe az irányba fognak elmozdulni.
Testre szabva
Még a nagy cégeknek is gondot jelent, ha le kell cserélniük elhasználódott, kiöregedett gépjármű flottájuk egy részét. Nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy megértsük a kisebbek ilyen irányú problémáit. A közelmúlttól ismét vannak ugyan olyan pályázati lehetőségek, amelyek segítséget nyújthatnak a járműkorszerűsítésben, ám nyilvánvaló, hogy minden pályázat nem nyerhet. Talán ezt ismerték fel a bankok, amikor egyre szélesebb körben tették elérhetővé szállítójárművekre kidolgozott lízing lehetőségeiket.