2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A koreai Hankook gumiabroncsgyár 535 millió euró beruházással épülő dunaújvárosi gyárában márciusban elvégzik a gépek, termelőberendezések tesztpróbáját, s várhatóan május második felében megkezdődik a termelés - közölte a cég hr-igazgatója az MTI-vel.

Bányai Tibor tájékoztatása szerint a 110 ezer négyzetméter alapterületen felépült üzemben - a koreai cég első európai gyárában - az idén kétmillió, 2010-ben, a kapacitás teljes kihasználásakor pedig évi 10 millió darab gumiabroncsot készítenek személyautók és kisteherautók számára.

A Hankook a világ vezető autógyártói számára gyárt abroncsokat. A japán és koreai autógyárak mellett szállít egyebek között a Fordnak, a Volvónak, a Renault-nak, a Volkswagennek és az Audinak is.

A cég jelenleg a világ nyolcadik gumiabroncsgyártójaként pozícionálja magát, de célja, hogy kihasználva a dunaújvárosi gyár kapacitását is, az öt legnagyobb autógumi-gyártó közé kerüljön. A jelenleg legkorszerűbb gumiabroncs-gyártó gépekkel felszerelt üzem már az idén 1100 munkahelyet teremt Dunaújvárosban, 2010-re pedig ezerötszázra bővül a foglalkoztatottak létszáma.

Bányai Tibor tájékoztatása szerint a dolgozók első háromszáz főnyi csoportját - technikusokat, mérnököket - tavaly már kiképezték Koreában. Jelenleg pedig 140-en - termelésirányítók, operátorok - tanulják az abroncsgyártást az ottani üzemben.

A gyár látványterve

A gyár munkaerő-szükségletét elsősorban Dunaújvárosból és környékéről igyekszik kielégíteni, de foglalkoztatnak az ország különböző részeiről érkezett szakembereket is. Jelenleg már a júniusra tervezett létszám mintegy fele, félezer dolgozó állományban van.

Mivel korábban a környezetvédők aggályaikat fejezték ki a gyár Dunaújvárosba települése miatt, a Hankook megállapodást kötött a Levegő Munkacsoporttal. Ebben vállalta, hogy már a termelés indításakor sem használja azokat a rákkeltő anyagokat, amelyeket csak 2010-től tilt be az Európai Unió. Vállalta azt is, hogy termékeinek 25-30 százalékát nem közúton, hanem vasúton és vízen szállítja majd.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!