1p

A tévéreklámokra költött összeg aránya 38,2 százalékra növekszik a teljes hirdetési költésben 2008-ban - derül ki a ZenithOptimedia friss felméréséből.

Ennek a költésnek a nagy részét a kínai olimpiai játékok generálja majd a szakértők szerint. A felmérőcég szerint az országban 41,3, a dél-kelet-ázsiai régióban összességében pedig 42,5 százalékra emelkedik majd a televíziós hirdetésekre fordított összeg aránya.

Észak-Amerikában és Nyugat-Európában ezzel szemben csökkenni fog a tévé reklámtortából kihasított szelete, 32,4, illetve 30,4 százalékra - írja az eMarketer.

Az internetes reklámokra költött összeg globális szinten - lélegzetelállító, 85 százalékos 2006 és 2009 közötti növekedés után - eléri a hirdetésekre fordított összes forrás 9,5 százalékát. Idén is  mintegy 30 százalékkal fog emelkedni az online reklámozásra költött pénz, míg a televízió esetében csak egy százalék alatti ingadozásokról beszélhetünk.

Az Egyesült Államok teljes reklámköltése a korábban becsült 3,3 helyett 2,5 százalékkal fog nőni jövőre, ami főleg a másodlagos jelzálogpiac összeomlásának tudható be.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!