Ennek a költésnek a nagy részét a kínai olimpiai játékok generálja majd a szakértők szerint. A felmérőcég szerint az országban 41,3, a dél-kelet-ázsiai régióban összességében pedig 42,5 százalékra emelkedik majd a televíziós hirdetésekre fordított összeg aránya.
Észak-Amerikában és Nyugat-Európában ezzel szemben csökkenni fog a tévé reklámtortából kihasított szelete, 32,4, illetve 30,4 százalékra - írja az eMarketer.
Az internetes reklámokra költött összeg globális szinten - lélegzetelállító, 85 százalékos 2006 és 2009 közötti növekedés után - eléri a hirdetésekre fordított összes forrás 9,5 százalékát. Idén is mintegy 30 százalékkal fog emelkedni az online reklámozásra költött pénz, míg a televízió esetében csak egy százalék alatti ingadozásokról beszélhetünk.
Az Egyesült Államok teljes reklámköltése a korábban becsült 3,3 helyett 2,5 százalékkal fog nőni jövőre, ami főleg a másodlagos jelzálogpiac összeomlásának tudható be.