3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Alaposan átszabta a nézettségi számokat a pénteken indult labdarúgó-világbajnokság. Az eddig megszokottakkal ellentétben a hétvégén minden nap versenyben volt a két nagy kereskedelmi csatornával az MTV, sőt az érdekesebb meccsek alatt még maga mögé is utasította az RTL-t és a TV2-t. A piacvezető számára további bosszúság, hogy az eddig taroló F1-es közvetítéstől is jelentős számú nézőt vont el a foci.

A televíziók 23. heti nézettségében némi élénkülés tapasztalható: a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően a hét második felében szárnyra kapott az m1. Az RTL Klub vezető pozícióját azonban megtartotta, minden este az ő átlagos nézettségük volt a legmagasabb. Bár még csak három játéknap ment le a világbajnokságból a múlt héten, ám a közszolgálati csatorna, így is bőven megduplázta számait, ezért a következő, meccsekkel bővelkedő héten akár maga mögé is utasíthatja az egyik nagyot az m1. Az RTL Klub heti főműsoridős közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban 28,4 százalék volt, a TV2-é 19,6 százalék, a közszolgálati csatornáé pedig 11,2 százalékig nőtt. A középmezőny éllovasa a Film+ lett 4,7 százalékkal, majd a Viasat (4,2%) és a Cool TV (3.3%) következett.

Általánosságban elmondható, hogy az RTL Klub hétköznapi főműsoridős műsorai hagyományosan jól teljesítettek, a Vacsoracsata-Fókusz-Barátok közt karaván minden estét megnyert. Érdekes módon az ezt megelőző műsorsávban ugyanakkor a TV2 volt erősebb, hiszen hétköznapokon a híradók versenyét 3-2 arányban a Tények nyerte. Igaz ennél sokkal több öröme nem volt a második számú csatornának.

A TV2 közleménye ugyan két műsorra még felhívta a figyelmet, a Győzikével szinte azonos számú tévézőt vonzó NCIS Tengerészeti Helyszínelőkre (mely a statisztikák szerint ezer nézővel maradt le), illetve Doktor House ismétlés epizódjára, melyet így is többen néztek, mint az RTL Ördögi ágyasok című filmjét.

A 18-49-es korosztály kedvenc műsora a múlt héten A mentalista volt, így Simon Baker-é a nézettségi verseny képzeletbeli aranyérme. Őt és legutóbbi nyomozását a célcsoport 34,7 százaléka kísérte figyelemmel, amely közel 650 ezer nézőt jelent. A kereskedelmi csatornák a programok összeállításakor nem nagyon erőlködtek, amit jelez az a tény is, hogy az RTL Klub részéről a top 10-es listába további két amerikai vígjáték is bekerült, az Őserdő hőse (32,1%) és az Osztály vigyázz (28,5%).

Az érdekességek péntektől kezdődtek, már ami a nézettségi versenyt illeti. Az eddig megszokott adatsorokat alaposan átírta a foci vb. Pénteken a nyitómérkőzés lett a délutáni műsorsávban a legnézettebb, és az esti, egyébként meglehetősen unalmas Franciaország-Uruguay mérkőzés is jó számokat produkálva alig maradt el a nagy kereskedelmi csatornáktól.  Szombaton a délután ismét a focié volt, majd este ismét érdekes adatok jöttek. Az angol-amerikai mérkőzést jóval többen követték figyelemmel, mit a TV2-n sugárzott filmet. Vasárnap a Ghána-Szerbia meccs bosszanthatta az RTL Klubot, hiszen a csatornán sztárműsornak számító Forma-1-es közvetítés első félórája elől vont el jelentős számú nézőt. Az esti találkozó is megkeverte a kártyákat, hiába vetett be Angelina Joliékat a TV2, Lara Croft kalandjai nem kötöttek le több ember, mint a németek gólparádéja. Podolskiékkal csak Az őserdő hőse tudott szignifikánsabban jobb számokat elérni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!