Az október végi 48 ezer előfizetővel szemben február végén a két lapot már mintegy 79 ezer havi előfizető olvasta elektronikus formátumban - interneten, iPaden vagy elektronikus olvasó készüléken.
A The Times 2010 júliusától tette fizetőssé internetes változatát, elsőként a nem szaklapnak számító, nagy példányszámú brit sajtótermékek közül. A lap és vasárnapi kiadásának on-line elérése egy napra egy fontba (1,14 euró), egy hétre viszont már csak két fontba kerül. Az elektronikus változat olvasóközönsége a felmérések szerint jómódú - jegyzi meg közleményében a News International: az előfizetők mintegy 46 százalékának évi 50 ezer fontnál (57 ezer euró) magasabb a jövedelme.
A Rupert Murdoch tulajdonában lévő News Corporation sajtócsoporthoz tartozó News International a két lap elektronikus változatának fizetőssé tételével akarta csökkenteni a nyomtatott kiadás példányszámának csökkenéséből adódó veszteségét, és visszaszerezni a papíralapú sajtótól az internethez átáramló hirdetési bevételek egy részét.
2010 szeptemberében a The Times átlagosan napi 487 ezer példányban jelent meg nyomtatásban, ami 15 százalékos csökkenést jelentett az előző szeptemberi példányszámokhoz képest. A visszaesés azóta is folytatódott: az idén februárban már csak 445 ezer volt a napi példányszám.
A fizetős elérés bevezetése óta ugyanakkor szédítő mélységbe zuhant a The Times és vasárnapi kiadása internetes olvasóinak száma, hiszen az ingyenes elérés idején havonta még 3,1 millióan keresték fel a két újság weboldalát - állapítja meg közleményében a News International.
MTI