2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Amerikában a tinédzserek korosztálya látja a legtöbb ételhirdetést a televízióban, derült ki a Kaiser Family Foundation legfrissebb felméréséből.

Ráharapnak

Világszinten növekszik az elhízott fiatalok száma, de az Egyesült Államokban már kifejezetten kritikus méreteket öltött. Ezért is foglalkozik a témával már a non-profit szervezetek mellet az amerikai élelmiszer- és gyógyszerengedélyezési hatóság (FDA), valamint a törvényhozás is, írja a Brandweek.

A Kaiser Family Foundation felmérés során 13 televízió csatornán vizsgálták az élelmiszerhirdetéseket és ehhez kapcsolódóan a gyermekek tévézési szokásait. Az adók közt található például a Cartoon Network, a PBS, az ABC, a Disney, az MTV és a Nickelodeon is. A szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy a 8-12 éves korosztály látja a legtöbb élelmiszerhez köthető hirdetést, naponta átlagosan 21-et. Ez évente több, mint 7600 szpotot jelent. "A gyermekek minden korosztályát elárasztják az ételekről szóló reklámok, de ez a csoport a legveszélyeztetettebb" - közölte a kutatás vezetője.

Mivel ebben az életkorban válnak a fiatalok önálló fogyasztókká, kifejezetten nagy a jelentősége, hogy hány reklámot látnak. A tinédzserek már alacsonyabb számú (17 darab) élelmiszerhirdetést látnak, míg a 2 és 7 év közötti korosztály 12-t. Minden vizsgált korcsoportban az élelmiszerhirdetések vitték a pálmát a reklámok listáján és minden gyermekeknek szánt szpot mintegy 34 százaléka köthető cukorkákhoz vagy snackekhez, míg a müzlit és egyéb cereáliákat népszerűsítők aránya 28, a gyorséttermi ételeké pedig mindössze 10 százalék volt.

Minden ötödik hirdetés egy weboldalra invitálta a gyerekeket, és ugyanilyen számban kínálta az édességek mellé a játékot. Minden tizedik csemege egy televíziós sorozatból vagy filmből ismert karakterhez volt köthető.

Az amerikai élelmiszeripari szövetség szerint mivel a kutatást 2005-ben végezték, így az eredmény némileg torzíthat. Az utóbbi másfél évben több alacsony kalóriatartalmú vagy cukormentes terméket kezdtek el népszerűsíteni a vállalatok. "11 élelmiszergyártó indítványt fogadott el nemrégiben, amelyben kijelentették, hogy reklámjaik mintegy felében a sportolás és a helyes táplálkozást fogják kiemelni a jövőben" - érvelt a szövetség szóvivője.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!