Mint írták, ugyan 2,5 milliárdos keretszerződésekről volt szó, ám az összeg öt évre meghatározott "plafon" volt, és nem jelentett kötelezettségvállalást a BKV-nak a teljes összeg kifizetésére. A keretszerződések végrehajtásának eddig eltelt időszakában, azaz 2008. január 1-től március 31-ig az AAM összesen 92 millió forint értékben nyújtott tanácsadói szolgáltatást a BKV-nak.
Az eddig végzett munkáért benyújtott számlák - olvasható a két társaság által közösen jegyzett közleményben - "megfelelnek a magyar gyakorlatban szokásos általános feltételeknek".
A kommüniké szerint az AAM Zrt. megbízásainak teljesítésénél törekedett arra, hogy "lelkiismeretesen, minden szakmai tapasztalatát és ismeretét felhasználva, legjobb tudása szerint végezze munkáját. Minden egyes teljesítése valódi tanácsadói termékekre vonatkozik, amelyek hozzájárulnak a BKV Zrt. szervezeti stabilizációs folyamatának kialakításához".
Mint a két cég rámutat, a BKV célja a keretszerződések megkötésével egyrészt a "hektikusan változó feladatmennyiség kezelése", másrészt "olyan szakértői kompetencia bevonása volt, amelyet a BKV. Zrt. nem tudott saját erőforrásaival megoldani".
A tájékoztatás szerint az AAM-nek a 4-es metróberuházás projektmenedzsmentjével összefüggő tanácsadói szerződését a Fővárosi Közgyűlés márciusi döntése értelmében nem a BKV Zrt. működési költségvetéséből, hanem a DBR Metró Projektigazgatóság büdzséjéből kellett finanszírozni.
Az AAM Zrt. hangsúlyozta, hogy a megállapodásnak megfelelően és a titoktartási kötelezettség alóli felmentés értelmében "kész minden - a szerződéskötés körülményeire és a teljesítésekre vonatkozó - információt hozzáférhetővé tenni, amennyiben ez hozzájárul a kialakult helyzet tisztázásához", ezért a szerződéskötés, a teljesítés, valamint azok igazolásának körülményeit a cég hamarosan hozzáférhetővé teszi a nyilvánosság számára.
A közlemény szerint "természetesen a BKV is áll minden, a szerződéskötést és annak részleteit feltárni szándékozó bármilyen vizsgálat elé".