Az európai turista osztályon a két és fél óránál rövidebb ideig tartó utaknál - szemben a diszkont légitársaságoknál alkalmazott gyakorlattal - tíz óra előtt (mint ahogy eddig is szokásos volt) reggelit szolgálnak fel az utasoknak, tíz óra után pedig rágcsálnivalók és különböző italok (ásványvíz, üdítők, kávé, bor és sör) közül választhatnak a British Airways utasai ingyenesen augusztus elsejétől, derül ki a cég lapunkhoz eljuttatott közleményéből.
Ezek a változások nem érintik a két és fél óránál hosszabb menetidejű járatokat, így a naponta négyszer közlekedő Budapest-London járatot sem. Az üzleti osztályon szintén az eddig megszokott catering várja az utasokat.
A turista osztályon végrehajtott változtatás a légitársaság költségtakarékosságra és a hulladék csökkentésére irányuló intézkedéseinek része, amely segítségével a British Airways mintegy 22 millió font megtakarítás szeretne elérni évente.
A British Airways azután kényszerül nadrágszíjmeghúzásra, hogy rekordveszteséget jelentett a márciussal zárult pénzügyi évéről: a cég az egy évvel korábbi, 712 millió font adózott eredmény után tavaly 375 millió font veszteséget termelt adó után. Ez a legrosszabb eredmény a vállalat 1987-es privatizációja óta.
Menedzsment Fórum