2p

A tegnapi sajtóhíreknek megfelelően valóban takarékossági intézkedéseket vezet be rövid távú járatainak fedélzeti szolgáltatásaiban a British Airways, azonban ez a légitársaság szerint nem jelenti azt, hogy a fapadosok szintjére süllyed a szolgáltatás.

Az európai turista osztályon a két és fél óránál rövidebb ideig tartó utaknál - szemben a diszkont légitársaságoknál alkalmazott gyakorlattal - tíz óra előtt (mint ahogy eddig is szokásos volt) reggelit szolgálnak fel az utasoknak, tíz óra után pedig rágcsálnivalók és különböző italok (ásványvíz, üdítők, kávé, bor és sör) közül választhatnak a British Airways utasai ingyenesen augusztus elsejétől, derül ki a cég lapunkhoz eljuttatott közleményéből.

Ezek a változások nem érintik a két és fél óránál hosszabb menetidejű járatokat, így a naponta négyszer közlekedő Budapest-London járatot sem. Az üzleti osztályon szintén az eddig megszokott catering várja az utasokat.

A turista osztályon végrehajtott változtatás a légitársaság költségtakarékosságra és a hulladék csökkentésére irányuló intézkedéseinek része, amely segítségével a British Airways mintegy 22 millió font megtakarítás szeretne elérni évente.

A British Airways azután kényszerül nadrágszíjmeghúzásra, hogy rekordveszteséget jelentett a márciussal zárult pénzügyi évéről: a cég az egy évvel korábbi, 712 millió font adózott eredmény után tavaly 375 millió font veszteséget termelt adó után. Ez a legrosszabb eredmény a vállalat 1987-es privatizációja óta.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!