Míg 2007-ben 176 ezer új és 24 ezer használt autót, addig tavaly 56 ezer új és 71 ezer használt kocsit értékesítettek a kereskedők. Az MGE azt javasolja a kormánynak, hogy legfeljebb 13-14 éves autókat lehessen behozni az országba - tette hozzá az ügyvezető elnök.
A kishaszonjárművekből 11 500 darab fogyott tavaly, idén 10 százalékkal több kelhet el, így az eladás elérheti a 12 500-at. Az MNB kedvezményes hitele is hozzájárult az eladások emelkedéséhez - tette hozzá Erdélyi Péter.
Dér Péter, az MGE elnökségi tagja a nagyhaszonjárművek piacán idénre 20-25 százalékos csökkenést valószínűsített, amely 3600 új eladást jelent. Ennek oka az, hogy tavaly 20 százalékkal bővült ez a piac, mivel az Euro 6-os motorokra való átállás miatt sok fuvarozó előre hozta a vásárlást.
Ebben a szegmensben az a gond, hogy az eladás 85 százaléka 16 tonna feletti nyerges vontató. Ezeket pedig nem Magyarországon szervizelik - tette hozzá Dér Péter.
A motorkerékpár-piac a 2004-es 12 ezres eladás 15 százalékára esett vissza, idén 10 százalékos növekedéssel 2100 motor eladása várható. Annak ellenére, hogy 2012 tavasza óta a B-kategóriás jogosítvánnyal már vezethető a 125 köbcentis motorkerékpár, az eladás nem növekedett. Ezt nem utolsó sorban a magas adótehernek tudta be Szloboda Tamás, az MGE elnökségi tagja.
Egy új, 125 köbcentiméteres, munkába járásra használt motor regisztrációs adója 95 ezer forint, ez több, mint egy 4 milliós hobbi motorkerékpáré. Az MGE 20 ezer forintos regisztrációs adót látna reálisnak - tette hozzá az elnökségi tag, aki szorgalmazta az 50 köbcentiméteres segédmotorok regisztrációját is.
Knezsik István, az Autós Nagykoalició elnöke arról számolt be, hogy a szakmai szervezet továbbra is jelentős erőfeszítést tesz a legálisan működő javító szakma versenyképességének a megteremtéséért.
MTI