A VDSZSZ közleménye szerint a személyszállítási üzletág mintegy tízezer munkavállalójának 2007. július elsejére tervezett kiszervezése előtti utolsó tárgyalási napon sem jött létre sorsukról megállapodás.
A munkáltató ugyanis korábbi megállapodásai és megerősítő nyilatkozata ellenére nem hajlandó részükre - a tagság által is elvárt - 10 százalékos személyi alapbér-emelést biztosítani, ami tevékenység kihelyezésben érintett tagok és a többi vasutas részére is korábban bevett gyakorlatnak számított - mutat rá a szakszervezet.
A VDSZSZ Szolidaritás szerint már csak ezért is szükség lenne az alapbér-emelésre, mivel ennek hiánya óriási bérfeszültséget okozna az ugyanazon munkakörben dolgozók között, akik egy része korábban már a tíz százalékkal megemelt jövedelemmel került át egy másik MÁV-tulajdonban lévő céghez, ahogy például a MÁV Cargo Zrt. esetében is történt. A Szolidaritás mintegy 10 ezer tagjával a legjelentősebb vasúti munkavállalói érdekképviselet.
Néhány napja a Mozdonyvezetők Szakszervezetének vezető testülete az jelentette be, hogy július 4-én dönt a korábban meghirdetett sztrájk időtartamáról és időpontjáról, ha addig a gazdasági minisztérium nem kezdi meg az érdemi tárgyalásokat a szakszervezetekkel a vasút biztonságos üzemeltetéséről. Szerintük ugyanis a vasutaknál foglalkoztatott mozdonyvezetők munkavégzésével kapcsolatos biztonsági előírások csak részben felelnek meg a vasútüzem biztonságának, és a foglalkoztatási szabályok magánvasúti megszegése gyakorlattá vált.