2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) Szolidaritás a tíz százalékos alapbér-emelés nélkül nem hajlandó aláírni a személyszállítás kiszervezésben érintett munkavállalóira vonatkozó megállapodást.

A VDSZSZ közleménye szerint a személyszállítási üzletág mintegy tízezer munkavállalójának 2007. július elsejére tervezett kiszervezése előtti utolsó tárgyalási napon sem jött létre sorsukról megállapodás.

A munkáltató ugyanis korábbi megállapodásai és megerősítő nyilatkozata ellenére nem hajlandó részükre - a tagság által is elvárt - 10 százalékos személyi alapbér-emelést biztosítani, ami tevékenység kihelyezésben érintett tagok és a többi vasutas részére is korábban bevett gyakorlatnak számított - mutat rá a szakszervezet.

A VDSZSZ Szolidaritás szerint már csak ezért is szükség lenne az alapbér-emelésre, mivel ennek hiánya óriási bérfeszültséget okozna az ugyanazon munkakörben dolgozók között, akik egy része korábban már a tíz százalékkal megemelt jövedelemmel került át egy másik MÁV-tulajdonban lévő céghez, ahogy például a MÁV Cargo Zrt. esetében is történt. A Szolidaritás mintegy 10 ezer tagjával a legjelentősebb vasúti munkavállalói érdekképviselet.

Néhány napja a Mozdonyvezetők Szakszervezetének vezető testülete az jelentette be, hogy július 4-én dönt a korábban meghirdetett sztrájk időtartamáról és időpontjáról, ha addig a gazdasági minisztérium nem kezdi meg az érdemi tárgyalásokat a szakszervezetekkel a vasút biztonságos üzemeltetéséről. Szerintük ugyanis a vasutaknál foglalkoztatott mozdonyvezetők munkavégzésével kapcsolatos biztonsági előírások csak részben felelnek meg a vasútüzem biztonságának, és a foglalkoztatási szabályok magánvasúti megszegése gyakorlattá vált.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!